Около година и половина, след като отвори врати, заводът за китайски автомобили край село Баховица вече изпълнява задачата си да сглобява модели на Great Wall. Разбира се, мащабите са далеч от тези на поточните линии в Западна Европа, но началото е поставено. Днес край Ловеч се сглобяват по 20 автомобила на ден, което представлява само 10 процента от потенциалния капацитет на съоръжението.
В момента заводът, простиращ се на площ от 500 000 квадратни метра, отговаря за асемблирането на модела Steed 5, като доскоро монтираше и малолитражката Voleex C10. От октомври тази година от монтажния цех ще излиза и най-популярният високопроходим автомобил на Китай - Hover H6. Сега се правят само пробни сглобявания и разглобявания на опитни екземпляри H6 с цел усъвършенстване на процеса. Подготовката за нов модел отнема около 5-6 месеца, но след това смяната от един на друг модел на линиите отнема само ден.
Поради сравнително слабата търговия с нови автомобили в Европа, както и в България и региона, засега фабриката ангажира 150 служители. При очаквано нарастване на продажбите, което би трябвало да дойде от предстоящ договор за голяма поръчка от Италия, заетите могат бързо да се повишат до около 2000.
На поточните линии работят почти деца - момчета и няколко момичета на възраст между 18 и 23 години, а по-нагоре в йерархията стоят мениджъри на около и над 30-годишна възраст. Работодателят стриктно следи "изявите" на всеки един работник на специални табла, където се отбелязва точното пристигане за работа, грешките при процеса на работа, дефектните детайли и други.
Всъщност, думата производство е прекалено силна, поне засега. В Баховица се сглобяват машини, докарани на части в няколко различни основни „пакета" - боядисано купе, двигател, скоростна кутия, елементи по ходавата част, кормилната и спирачната системи, интериор и други.
След преминаване през общо седем линии, на които се окомплектова салонът от напълно гол вид, шасито, моторите и останалите агрегати, готовият екземпляр се подлага на воден тест при налягане от 1,5 бара и кратък пътен тест. След това, возилото се смята за напълно готово и бива паркирано в предвидените за това места - на открити и закрити площи, където първите си собствениците очакват стотици готови автомобили от двата модела, които заводът прави - Steed 5 и Voleex C10.
На този етап единственото реално родно участие, освен монтажът, разбира се, се изчерпва с вграждането на масла и акумулатори от български фирми. При увеличение на производствените мощности възможността за по-масирано присъствие на наши доставчици се увеличава значително, което пък може да доведе до осезаемо намаляване на крайната цена на продукта. От там, естествено, идва и по-добрата реализация.



USD
CHF
EUR
GBP
androsbg
на 19.08.2013 в 11:35:24 #7Дори и при най-добро желание да се стимулира производството в Бг - тествах тези автомобили... Ами те са просто кошмар - все едно некачествени китайски играчки в уголемен мащаб. Ново а всичко дрънчи, екрана за заден ход трептеше и предаваше в зелено, скоростите се включваха като на ГАЗ53. А цената си е като за нормален 4х4. За по-малко пари, Дачия Дъстер е пъти по-качествена. Т.е. ценовата им политика ужасно куца.
Justice for ALL
на 19.08.2013 в 07:07:31 #6Miki, И ти си роб, ама на руските интереси.
Може би те не ти се виждат чужди, защото хора като тебе смятат България за руска губерния.
BobyA
на 18.08.2013 в 22:50:07 #51-вия и 5-тия да вземат да се гръмнат, тогава може и да се оправим. Те китайците с работа на чужди фирми направиха яко пачки и сега даже имат пари да инвестират в такива смешници като нас. А ние гордите българи, щото сме много инати и не робуваме на чужденци си седим бедни като църковни мишки.
sn
на 18.08.2013 в 17:11:20 #4Докато промити мозъци, като 3-те нищожества под мен, съществуват по тези земи България винаги ще е бедна , мизерна и нищожна.
Делян
на 18.08.2013 в 16:26:51 #3Мики, Китайците инвестират в България на зелено тоест държавата не дава пари и същевременно отварят работни места. Ти и печалбата им ли държиш да вземеш? На какво основание? Кой ни е виновен че нямаме производство? И понеже нямаме такова дай да не допускаме малцината които всъщност предлагат да създадат такова! Това не е нахалство а по-скоро наглост! Много соц. мислене!
none
на 17.08.2013 в 14:25:12 #2Мики, социализмът и национал-социологизмът беше доказано, че не работят. Зарежи какво ти казва Сидеров. Да изгоним всички чужденци и да си станем една самодостатъчна икономика от Северно Корейски тип, а?
И НР да изгоним, какво само ни експлоатират... Винаги съм се чудил, как човек може да мине през живота без да вложи грам мисъл и по-добре ли е да го мислиш и да си късаш нервите.
Miki
на 16.08.2013 в 16:20:42 #1Дерзайте роби на чужди интереси и печалби. Казано е, че когато един народ не храни своя армия, ще храни чужда. Сега в икономиката ни нещата стоят горе долу по същия начин. Като си съсипал своята икономика, ще работиш за просперитета на чужда такава.