Индексът на товарните кораби, превозващи товар над 100 хил. тона, известен като Capesize, регистрира спад от 5,23% до 2 334 пункта, предаде Zero Hedge. Това е най-ниската му стойност за последните шест месеца, като за последно той спадна до такова равнище на 21 юни тази година.

Причината за понижението на индекса е търсенето на пазарите, посочват компаниите от Бразилия, Австралия и Китай. "Основната причина за спада на индекса Capesize е вносът на желязна руда в Китай от Австралия и Бразилия. Тъй като пътят от Бразилия е три пъти по-дълъг от този от Австралия са необходими три пъти повече превозни единици, за да се превози същия товар", пишат FreightWaves.

Сривът на производството повлече със себе си и транспортната индустрия

Сривът на производството повлече със себе си и транспортната индустрия

"Вече няма сфери в икономиката, които растат", пише разследващият анализатор Лий Класков

"Изглежда, че към началото на четвъртото тримесечие бразилската компания за добив на желязна руда Vale има затруднения с производствените си системи, а освен това в страната паднаха големи количества ранен дъжд", коментира главният изпълнителен директор на един от гигантите в сухия превоз Golden Ocean Биргит Рингстад. "Vale понижи поръчките си през четвъртото тримесечие, а те ще останат умерени и през първото на новата година."

Star Bulk, която също е сред най-големите превозвачи, листнати на борсите, също посочи, че търсенето за най-големия клас превозни средства се е понижило през изминалия месец.

Така слабото представяне на конкретни маршрути показва, че проблемите пред икономиката вероятно ще продължат да се засилват. "Не отхвърляме идеята световната икономика да се стабилизира в началото на 2020 г., но идеята за голям растеж е слабо вероятна към този момент", посочват от Zero Hedge.

Къде в света транспортът е най-скъп?

Къде в света транспортът е най-скъп?

И къде е най-евтин

Съставният индекс Baltic dry, който включва в себе си Capesize, Panamax (отчитащ каргото, преминаващо през Панамския канал) и Supramax (отчитащ корабите, превозващи товар между 50 и 60 хил. тона) също отчете понижение в началото на тази седмица, макар и по-умерено - от 3%. Това е девети пореден ден на понижение на индекса, предаде информационният портал Seeking Alpha.