Индексът на товарните кораби, превозващи товар над 100 хил. тона, известен като Capesize, регистрира спад от 5,23% до 2 334 пункта, предаде Zero Hedge. Това е най-ниската му стойност за последните шест месеца, като за последно той спадна до такова равнище на 21 юни тази година.
Причината за понижението на индекса е търсенето на пазарите, посочват компаниите от Бразилия, Австралия и Китай. "Основната причина за спада на индекса Capesize е вносът на желязна руда в Китай от Австралия и Бразилия. Тъй като пътят от Бразилия е три пъти по-дълъг от този от Австралия са необходими три пъти повече превозни единици, за да се превози същия товар", пишат FreightWaves.
"Изглежда, че към началото на четвъртото тримесечие бразилската компания за добив на желязна руда Vale има затруднения с производствените си системи, а освен това в страната паднаха големи количества ранен дъжд", коментира главният изпълнителен директор на един от гигантите в сухия превоз Golden Ocean Биргит Рингстад. "Vale понижи поръчките си през четвъртото тримесечие, а те ще останат умерени и през първото на новата година."
Star Bulk, която също е сред най-големите превозвачи, листнати на борсите, също посочи, че търсенето за най-големия клас превозни средства се е понижило през изминалия месец.
Така слабото представяне на конкретни маршрути показва, че проблемите пред икономиката вероятно ще продължат да се засилват. "Не отхвърляме идеята световната икономика да се стабилизира в началото на 2020 г., но идеята за голям растеж е слабо вероятна към този момент", посочват от Zero Hedge.
Съставният индекс Baltic dry, който включва в себе си Capesize, Panamax (отчитащ каргото, преминаващо през Панамския канал) и Supramax (отчитащ корабите, превозващи товар между 50 и 60 хил. тона) също отчете понижение в началото на тази седмица, макар и по-умерено - от 3%. Това е девети пореден ден на понижение на индекса, предаде информационният портал Seeking Alpha.