След като данните, публикувани през септември, показаха, че производството в САЩ е спаднало до най-ниската си точка от същия период на 2009 г. и че експортните поръчки също спадат, вече става ясно, че това е оказало въздействие и върху транспортния отрасъл. Данните на Асоциацията на американските железници показват, че превозваните обеми са регистрирали най-големия си спад за последните три години, предаде Bloomberg.
Според организацията през третото тримесечие на тази година обемите им са отчели понижение от 5,5% на годишна основа, което е поредният сигнал за слабото състояние на американската икономика. Спадове са регистрирани по отношение на превозите за автомобилната индустрия, въглищата, житото, химическите продукти и потребителските стоки, макар че се наблюдава лек ръст на транспортираните обеми петрол.
Основната причина за негативната динамика е търговската война между САЩ и Китай. "Ясно е, че изобщо не сме преминали през понижението на транспортните доставки", коментира анализаторът от Rober W. Baird & Co. Бен Хартфорд. "Обемите на транспорт във влаковете не са достигнали до дъното си. Тепърва трябва да имаме яснота относно търговските политики на страната."
Проблемите в сектора на производството в страната са по-мащабни, отколкото бяха при забавянията през 2012 и 2015/16 г. Към този момент индустрията вече се забавя за период от повече от година, а понижението на бизнес инвестициите през тази година не подпомага състоянието ѝ. Всъщност проблемите в нея са пряка причина за спада на обемите в транспортната индустрия, а те вече се отразиха и на сектора на услугите, и на заетостта.
"Вече няма сфери в икономиката, които растат", пише разследващият анализатор от Bloomberg Лий Класков. Според него "рецесията в железопътния сектор" е неизбежна. "Няма нещо, което в момента да ме потупа по рамото и да каже: "Хей, виж, аз съм следващият двигател на растежа."
В края на миналата седмица стана ясно, че е засегната и транспортната индустрия в сегмента на тежкотоварните пътни превози. Данните за септември показват, че поръчките клас 8, които са с обеми над 15 тона, са се сринали със 71%, достигайки 12 600 единици, което превръща септември в единадесетия пореден месец на спад на месечна основа и деветия пореден месец, при който доставките са под 20 хил. единици.
Поръчките от клас 8 се разглеждат като индикатор за пулса на икономиката на САЩ, а същото може да се каже и железопътния транспорт. "Това е рискът в този момент - потребителите да започнат да дават сигнали, че усещат болката, която виждаме в сферата на производството", казва Хартфорд. "Колкото до това кога доставките в железопътния транспорт ще започнат да се покачват, нямам никаква идея."