Потребителското доверие в САЩ се повишава рязко през май, след като по-добрите прогнози за бизнес сектора и галопиращият капиталов пазар успяха да неутрализират негативите от рекордно високите цени на горивата.

Според доклад на Conference Board днес, потребителското доверие е нараснало до 108.0 пункта през май в сравнение с 106.3 през април. Средните прогнози на анализаторите бяха за слабо покачване до 105.0 пункта от неревизираните 104.0 пункта за април.

Все пак високите цени на бензина успяха да притеснят потребителите, като измерителят на инфлацията в днешния доклад е с най-високото си ниво от една година насам. Потребителските очаквания за инфлацията на годишна база през май са 5.5% в сравнение с ревизираните надолу 5.1% за април.

Очакванията на потребителите за моментното и бъдещо състояние също са се подобрили през май в сравнение с април. Потребителската оценка на пазара на труда обаче не се е променила много. Гражданите, които са отговорили, че лесно си намират добре платена работа са били 29.0% от интервюираните през май.

Тези, които са отговорили, че изпитват затруднение с намирането на каквато и да е било работа са се понижили до 19.9% през май от 20.3% през април.