Макар крайният срок за постигане на съглашение първоначално бе обявен за събота, 30.09, американската и европейската страна не успяха да достигнат до споразумение. Въпреки това, официалните лица заявиха, че преговорите продължават.

Държавният секретар по сигурността на САЩ, Майкъл Чертофф, смята, че неуспехът в преговорите няма да засегне трансатлантическите полети. Чертофф съобщи пред репортер на АП, че е изпратил предложение за първоначално съглашение, което отговаря на европейските изисквания за неприкосновеност на информацията и едновременно с това на изискванията за сигурност на Американските граници.

Говорителят на Европейската комисия Джонатан Тодд смята, че възниква „правен вакуум". Според него, Комисията трябва да реши каква да бъде следващата й стъпка, като заседанието ще се проведе във вторник.

Според Телмо Балтазар, член на съвета на Европейската делегация, преговорите са били конструктивни и позитивни и продължават нататък. Краният срок не е бил спазен, защото преговарящият със САЩ екип е изпитал нужда да се консултира с властите в ЕС.

Чертофф бил уверен в това, че Европейските авиокомпании ще продължат да предоставят информация за пътниците. Той смята, че Европейските правителства няма да ги накажат за тази практика. Според него, „Преговорите не са се провалили. Тяхната делегация трябваше да си отиде у дома и това е чудесно."

Сега въздушните превозвачи трябва да предоставят данни по 34 точки относно пътниците, летящи от Европа за САЩ, включително техните имена, адреси и детайли за кредитните им карти. Информацията трябва да бъде изпращана на американските служби 15 минути преди полета. Върховният съд на ЕС постанови, че тази практика, подбудена от терористичните заплахи след 11.09.2001, не ползва правилната законова база на Европейското законодателство. Европейският съд посочи 30.09 като крайна дата, до която трафика на информация може да се осъществява по стария начин и преговорите да достигнат до нов правен модел.

Вашингтон от своя страна предупреди, че самолетните компании, които откажат да предоставят исканата информация, ще срещнат на американска земя глоби до 6000 $ за всеки пътник, както и загуба на права за приземяване.

Според Чертофф, такава опасност засега не съществува. Самолетните превозвачи нямат основания да прекратят предоставянето на информация. При това, не става дума и за законов вакуум - в американските закони било ясно посочено, че самолетните компании са задължени да предоставят информация за хората, влизащи в страната.

„Това не е голям проблем", смята Чертофф. „От тези, които преговаряха тук, всеки преговаряше с добра вяра".