Няколко седмици продължиха съдебните битки между министъра на икономиката Кирил Петков и отстранените от него членове на Надзорния съвет на Българската банка за развитие Николай Димитров и Велина Бурска.
Преди седмица Петков се закани да съди двамата за нанасяне на материални щети на банката чрез възпрепятстването на нормалната й дейност вследствие на двукратните обжалвания от тяхна страна на уволнението им.
Все пак иск от страна на Министерството на икономиката не е бил подаден, отговори на въпрос на News.bg министър Петков. Оказва се, че след заплахата му Димитров и Бурска сами решили да не обжалват за трети път отстраняването си.
"От днес тази банка наистина ще бъде за малкия и среден бизнес. Вече имаме един надзор, който е много фокусиран, с много добър образователен ценз. От сега нататък ще се работи наистина за малкия и среден бизнес и ще се дават заеми до 5 милиона лева", изрази задоволство главата на икономическото ведомство.
Петков изрази още възмущение от прекалено високите според него заплати, които установил, че са взимали в ББР. "Част от заплатите и компенсациите в ББР са в размери, които ме накараха да ахна. До 60 000 лева са стигали заплатите на някои от управителите. Говорим за огромни суми за една банка, финансирана с нашите данъци. Ако искат да получават такива заплати, да работят в частния сектор", порица ръководството на ББР той.
На брифинга, който даде след заседанието на Министерския съвет, Петков съобщи още, че се увеличава подкрепата за малките предприятия с годишни обороти над 500 хиляди лева. Целият бюджет за грантова помощ за тези фирми се увеличава с 76 милиона лева, като достига общо 184 милиона лева. Парите щели да бъдат достъпни за компаниите до 2 седмици, като от тази помощ ще могат да се възползват 3694 предприятия, изчислили от Министерството на икономиката.
Петков потвърди още и информациите, излезли в медиите, че европейският консорциум, който иска да произвежда електроавтомобили у нас, е компанията Next.e.GO., които искат да построят завода си в Ловеч. До 1,5-2 години може да заработи фабриката в града на люляците, като самият инвеститор има интерес това да се случи възможно най-бързо, увери министърът. Освен това много от частите за електрическите коли ще се произвеждат също в България.