Гигантският китайски пазар на смартфони регистрира ръст от 2,3% на годишна база през Q3, като това е четвърто поредно тримесечие с движение нагоре и дава сериозно основание на очакванията за първи годишен растеж от цели 5 години насам, посочват от Counterpoint Research.
Това се случва на фона на сериозно преподреждане в класацията на най-продаваните марки в страната.
Челната тройка в момента изглежда така:
- Vivo - 19,2% пазарен дял;
- Huawei - 16,4%;
- Xiaomi - 15,6%.
Лидерът vivo достига до първото място чрез "разнообразно портфолио с конкурентни модели в почти всички ценови сегменти", отбелязват анализаторите. Компанията е част от групата на BBK, в която влизат още Oppo, OnePlus и Realme, но моделите ѝ все още не са толкова добре познати у нас. В Китай обаче продажбите са скочили с 10,1 на сто за година.
Завръщането на Huawei не губи темпо. Макар и от ниска база, смартфоните на компанията са се продавали с цели 29,7% по-добре, отколкото през същия период на 2023 г. Според Counterpoint Research моделите Pura 70 и Mate 60 имат силно присъствие в премиум сегмента.
Xiaomi се връщат в челната тройка след 13,4% скок на продажбите, а той идва с помощта на флагманите, но и на Redmi K серията - смартфони с високи характеристики и по-достъпна цена. За глобалния пазар на тяхна база се разработват също добре приеманите на пазара Xiaomi Т и Poco F модели.
Миналогодишният лидер Honor напуска Топ 3 след почти 15% спад на продажбите. След него се нарежда Oppo.
За доброто пазарно представяне допринасят и намаленията на миналогодишните флагмани в очакване на замяната им с нови модели. Vivo вече извадиха фотографски ориентираната серия X200, при Honor дебютира Magic7 серията, а Xiaomi съвсем наскоро представи Xiaomi 15 и Xiaomi 15 Pro.
Apple губят пазарен дял и са последни в Топ 6 с 13,5% след 2,6% спад на продажбите. За сметка на това, около 70% от продадените бройки iPhone 16 са Pro и Pro Max модели - като знак за засиленото търсене на геймърски и фотографски възможности, отбелязват експертите. Това има потенциал да увеличи приходите на компанията.