Китайският лидер Huawei е успял за първи път в историята си да изпревари южнокорейския гигант Samsung по брой на доставените смартфони през второто тримесечие на 2020 година, след като потреблението във втората по големина икономика се възстанови от корона кризата. Това показват изчисления на анализаторската фирма Canalys, цитирани от Bloomberg.

Компанията е успяла да продаде 55,8 милиона устройства между април и юни, което е спад от 5% в сравнение с година по-рано. Samsung обаче се представя доста по-зле - с 30% надолу до 53,7 милиона долара, сочат данните.

"Това е първият път от девет години насам, в който бранд, различен от Apple и Samsung е на лидерската позиция на световния смартфон пазар", посочват от Canalys.

"Това е впечатляващ резултат, който едва няколко души прогнозираха, че ще бъде постигнат само преди година", посочва старши анализаторът в компанията Бен Стантън.

"Ако не беше заради коронавируса, това отново щеше да се случи. Huawei успя да се възползва максимално от икономическото възстановяване в Китай и да даде тласък на бизнеса си", добавя той.

Но вероятно за Huawei ще бъде трудно да задържи тази водеща позиция на фона на несигурността около американските санкции срещу Китай. Въпреки постигнатия успех, производителят отчете най-слабия растеж на приходите си от 2013 година насам.

Huawei отчете най-слабия растеж на приходите от 2013 г.

Huawei отчете най-слабия растеж на приходите от 2013 г.

Заради американските санкции и пандемията

За първата половина на 2020 година те възлизат на 454 милиарда юана или 64,23 милиарда долара, което е ръст от 13,1% в сравнение със същия период на предходната година.

През второто тримесечие на годината не само Huawei е успяла да се възползва от подемът в азиатската страна. Apple е била най-бързо растящият по продажби производител на смартфони в Китай за този период, показаха публикувани вчера данни.

Основен принос за нарасналото търсене има новият по-евтин модел iPhone SE, като от него са били продадени 7,4 милиона броя между април и юни. Това е 32% ръст на годишна база, отчитат от Counterpoint Research. Интерес има и към новите модели от серията iPhone 11. На тримесечна база, според изчисленията на CINNO Research, ръстът е още по-впечатляващ - от 225%.

Останалите местни лидери - Oppo, Vivo и Xiaomi, допълват местата в топ 5 на най-големите играчи на пазара в страната. И трите отчитат значителен спад, като целия пазар бележи намаление от 17 на сто за тримесечието.

Апетитът на Китай към Apple се завръща. Компанията отчита 225% ръст на продажбите към края на юни

Апетитът на Китай към Apple се завръща. Компанията отчита 225% ръст на продажбите към края на юни

След дъното, достигнато през февруари