Името й е Аида. Тя е звеното за изкуствен интелект, което втората най-голяма банка в Швеция - Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) използва, за да изпълни определени задачи, вместо да ги възлага на хора, разказва Bloomberg.

Според главния изпълнителен директор на банката Йохан Торгеби тя е чудесна в някои неща и не е толкова добра в други. Торгеби смята, че това е част от кривата на обучение, така че не се притеснява.

"Това отнема време, така че сега не е особено впечатляващо. Няма да стоя тук и да се хваля за това", заяви ръководителят в интервю за Bloomberg.

Изкуственият интелект на Google вече ще говори по телефона вместо нас

Изкуственият интелект на Google вече ще говори по телефона вместо нас

Технологичната компания представи функция, която ще ви изуми - и може би малко ще ви изплаши

Чатботът изпълнява различни задачи в обслужването на клиенти и мобилното банкиране на SEB. Банката е една от първите, които въвеждат изкуствен интелект и е амбицирана да го развива.

"Тя все още не знае много неща, но не сме разочаровани. Знаехме, че това е най-новото. Бяхме една от първите банки в света, които го изпробвахме", разказва той.

Сред препятствията, които Аида се опитва да преодолее, е езиковата бариера. "Ние се борим със шведския, особено с някои диалекти. Но ще го постигнем", каза Торгеби.

Изкуственият интелект създава нова част от икономиката

Изкуственият интелект създава нова част от икономиката

Той ще подобри процесите и ще разкрие повече работни места

SEB пусна своя чатбот миналата година, за да могат служителите й да се занимават с по-сложни задачи. Банката наема 1400-1500 души годишно, за да й помогнат да изпълни дигиталните си амбиции.

Но не всички усилия за добавяне на технологии към шведските банкови услуги се оказват успешни. По-рано тази година компанията за онлайн търговия с ценни книжа Nordnet бракува своя чатбот Амелия, след като проектът се оказа провал, пишат шведски медии.

"Проблемът е, че нещата, които вървят добре, се справят добре. И искате да сведете до минимум тези, които не се справят толкова добре. Знам за случая с Nordnet, но това няма нищо общо с нас", увери Йохан Торгеби.