След като окупира трайно първото място при смартфоните, мобилната платформа Android превзе и пазара на таблети, измествайки iOS на Apple.
През 2013 г. са продадени общо 195 млн. таблети, което е ръст от 68% спрямо предходната година, сочи доклад на "Гартнър", цитиран от TechNews.

Начело са устройствата с Android, продажбите на които възлизат на 121 млн., спрямо 53 млн. през 2012 г. Този резултат отрежда на Android дял от 62% при таблетите, в сравнение с 46% в предходната година.

В същото време продажбите на iPad са нараснали от 61 на 70 млн. броя, но делът на Apple е намалял от 53% на 36% и платформата iOS вече не е лидер на пазара за таблети.

Ключов фактор за успеха на Android е способността на платформата да работи на устройства от различни ценови категории, отбелязва "Гартнър".

Apple продължава да бъде значим играч, особено в сегмента на премиум устройствата. Подходът на компанията принуждава останалите играчи да я конкурират с пълноценни екосистеми, дори в сегмента на устройствата с малък екран като iPad mini.

Делът на Windows 7 и 8 на пазара за таблети е около 2,1% за миналата година, благодарение на продажби на 4 милиона устройства с операционните системи на Microsoft, което е два пъти повече спрямо 2012 г.