Очевидно 5 млрд. долара глоба не са достатъчни, за да започне Meta да се разбира с регулаторите в САЩ. Федералната комисия по търговията (FTC) обяви, че мегакомпанията на Марк Зукърбъг е предоставяла данни на трети страни в нарушение на разпоредбите и освен това не прави достатъчно, за да предпази децата с профили във Facebook, Instagram и WhatsApp. Нещо повече - според регулатора трябва да се забрани монетизирането на данните на най-младите потребители.

Контекст: От години FTC защитава позицията, че Meta трябва да се разбие на отделни компании или най-малкото растежът ѝ да бъде ограничен заради доминацията ѝ в сферата на социалните платформи.

През 2020 г. компанията на Зукърбърг плати рекордна глоба заради злоупотреби с личните данни около скандала с Cambridge Analytica. През 2016 г. външната фирма беше насъбрала масиви с милиони Facebook потребители, които после станаха обект на таргетирани политически кампании около изборите за президент в САЩ и референдума за Брекзит.

Google събирали незаконно лични данни на деца, за да им изпращат реклами

Google събирали незаконно лични данни на деца, за да им изпращат реклами

Това се е случвало чрез приложения, определени като "одобрени от учителите"

Детайли: Според FTC Meta са допуснали лични данни да изтичат от платформите ѝ към външни приложения. Това се е случвало далеч отвъд публично оповестения от компанията 90-дневен срок от последната употреба, след който достъпът ѝ до информацията би трябвало да се прекратява.

Освен това програмни грешки в чат приложението за деца Messenger Kids са позволявали свързването с непроверени профили, като в продължение на седмици това не е било коригирано.

Турция започва разследване срещу Facebook и WhatsApp за събиране на лични данни от потребителите

Турция започва разследване срещу Facebook и WhatsApp за събиране на лични данни от потребителите

Властите призоваха гражданите да изтрият приложението за съобщения WhatsApp

FTC настоява на Meta да се забрани да монетизира данните, генерирани от профилите на деца, защото на родителите даже не се дава възможност да откажат събирането на информация.

Комисията иска и нови ограничения на начините, по които функционира лицевото разпознаване в социалната мрежа - това може сериозно да навреди на амбициите на Meta по отношение на виртуалната реалност.

От друга страна: Говорител на Meta определи решението на FTC като "политическа акция". От компанията твърдят, че тяхната позиция по всички тези въпроси не е била потърсена и затова сега ще протестират.