Ikea се готви да отвори още 50 магазина тази година в световен мащаб, но в по-малки градове, предава Business Insider.

Според Ikea разширяването е част от "глобалната амбиция на компанията майка на Ingka да оцени възможностите в рамките на 40 големи града в Европа, Русия, Северна Америка, Азия". В САЩ ще се отворят нови магазини в градове като Ню Йорк, Лос Анджелис и Чикаго.

"По този начин ускоряваме амбицията си да станем по-достъпни", каза Джон Абрахамсон Ринг, новоназначеният изпълнителен директор на марката на Ikea по отношение на новите концепции за магазини. "Никога няма да се върнем към откриването само на големи магазини. Това ще бъде комбинация от формати, включително по-малки магазини, по-близо до местата, където хората живеят, работят или се движат."

В момента Ikea има над 420 магазина в 52 държави. Въпреки че говорителят не предостави допълнителни подробности за това как ще изглеждат предстоящите магазини, според източници, че те вероятно ще включват елементи като "студия за планиране на кухня" и услуги като наемане на мебели.

Новината идва на фона на много "страдащи" търговци на дребно, които борят да се задържат в свят на глобална пандемия.

И все пак по-малките магазини отдавна са на първо място за шведския търговец на дребно, който инвестира сериозно в модернизиране на бизнеса си през последните години. През 2017 г. Ikea се сдоби с онлайн компанията на пазара на свободна практика TaskRabbit.

По това време главният изпълнителният директор на Ingka Джеспър Бродин заяви, че трансформацията на Ikea ще включва и отваряне на локации в градските центрове, като заяви още, че "търговският пейзаж се трансформира в мащаби и темпове, които никога не сме виждали досега." Той добави, че Ikea трябва да "инвестира и развива нашия бизнес, за да отговори на техните нужди по по-добри и нови начини."