Международната финансова корпорация, която е посестрима институция на Световната банка и част от World Bank Group, инвестира 22 млн. долара в компанията за понижаване на разхищението на храна Apeel, предаде CNBC. До момента стартъпът е подкрепен от Опра Уинфри и Кейти Пери.
Общият размер на поредното вложение е 30 млн. долара, а от основаването си до момента бизнесът е набрал средства на стойност 360 млн. долара. След последния рунд, неговата пазарна капитализация нарасна до 1 млрд. долара.
Apeel произвежда покрития от естествени съставки за хранителни продукти като авокадо и лимони, подпомагащи удължаването на срока им на годност по лавиците в магазините. Новото ѝ финансиране ще се използва за достигане до още повече вериги по света и за разширяване на портфолиото от произвеждани покрития.
Сред регионите, към които ще бъдат насочени усилията на компанията, са Субсахарска Африка, Мексико, Централна и Южна Америка и Югоизточна Азия. В тях нейните технологии ще се използват за подобряване на веригата на доставки в САЩ, понижаването на изхвърлената храна без използването на хладилник и за увеличаване на пазарните възможности на месните производители.
Почти 25% от плодовете и зеленчуците глобално се изхвърлят, а Северна Америка е регионът с най-значим дял в тази статистика. Според Apeel тази тенденция се засили още повече с разразяването на пандемията, а същевременно достъпът до храна в регионите, в които веригите на доставки понесоха удар, стана още по-труден за хората.
"Грешно е да се мисли, че хората са гладни, защото не отглеждаме достатъчно храна", каза основателят и главен изпълнителен директор на Apeel Джеймс Роджърс. "Проблемът е веригата на доставки и невъзможността продуктите, които имат ограничен живот, да се превърнат в икономически стойностни. Днес е почти невъзможно за повечето малки земеделци да продадат продукцията си, преди тя да се развали на пазара."
А развалянето на продуктите, без те да бъдат изконсумирани, има цена, при това тя далеч не е ниска. Според компанията тя се оценява на 2,6 трлн. долара глобално.
За момента продуктите на Apeel оперира само на пазарите в САЩ, където продуктите ѝ се използват от вериги като Kroger и Harps, и в Дания, където те се прилагат от най-голямата местна верига - Edeka.