Европейците започват да намаляват бюджетите за пътувания на фона на нарастващите разходи на домакинствата, според уебсайтът за резервации на места за настаняване Trivago.

По данни за периода ноември-януари хората са по-склонни да се спират на по-евтини хотели и по-кратки пътувания, в сравнение със същия период на 2019 г. Това посочи в интервю главният финансов директор Матиас Тилман.

В същото време резервациите през това тримесечие през уебсайта на германската компания в момента са около нивото, на което бяха преди кризата с коронавируса, коментира Тилман.

Въпреки че европейците стават все по-внимателни с разходите, те не са се отказали напълно от пътуванията и почивката си. Тези промени може би ще облагодетелства нискотарифните авиокомпании като Ryanair, които могат да спечелят от ситуацията и вероятната рецесия, пише Bloomberg.

"Хората вероятно ще търсят по-евтини опции или ще правят повече проучвания в среда с високи цени", заяви Тилман. По думите му туристите намаляват продължителността на престоя си средно с 10% .

Средиземноморските градове се оказват особено популярни за ваканция в момента "което може да е индикация, че хората търсят повече съотношение цена/качество". Гърция и Испания остават популярни, а Истанбул се превърна от топ 20 дестинация във водещата дестижатия в топ 5.

Прогноза за следващата година би била трудна, защото резервациите през уебсайта на Trivago обикновено идват 30 до 60 дни преди настаняването.

Авиокомпаниите и туристическите фирми имаха силно лято, защото хората харчеха щедро за ваканции и пътувания, след две години задържано търсене.