Сергей Брин, един от основателите на Google и създателят на Tesla Илон Мъск, често се цитират като примери за "американската мечта", която се превръща в реалност за имигрантите. Повече от 40% от компаниите от Fortune 500 са основани от имигранти или от деца на такива. В Ню Йорк делът е още по-висок - около 59%.

Страната на възможностите винаги е била магнит за предприемачите. За да се доближат до мечтата си, амбициозните основатели на стартиращи компании от цял свят плащат високата цена на безсънните нощи и безкрайните работни часове. Какво всъщност е необходимо на един чужденец, за да успее в САЩ, пише Entrepreneur.

1. Изграждане на нова мрежа професионални контакти

Една от главните причини за провала на чуждестранните компании е, че основателите, които се местят в САЩ, рядко имат силна професионална мрежа.

Испанецът Карлос Рейнс, който е съосновател на компанията RubiconMD, намираща се в Ню Йорк и генерирала близо 20 милиона долара, споделя, че е в състояние да изгражда връзки благодарение на обучението си в Харвардския университет. Именно там Рейнес се запознава с американските бизнес практики и се среща с Джил Адо, с когото основават дружеството.

Естонецът Каспар Тири също споделя, че набирането на средства и намирането на първите клиенти много зависи от това кого познавате. Той е съосновател на Wolf3D, която създава лични аватари за виртуалния свят и е част от тазгодишната класация на Forbes 30 Under 30 Technology.

2. Разбирането на различните хора в бизнеса

Според Стас Тушински, идващ от Москва и основател на базираната в Сан Франциско рекламна технологична компания Instreamatic.AI, за да привлечеш капитал, трябва да разбереш как мислят хората от други култури. Неговият стартъп наскоро подписва споразумение с Pandora, водеща платформа за музика и подкаст, за тестване на интерактивни гласови реклами.

Той споделя, че трябва да се научи културния "код", който може да бъде различен в зависимост от това къде се намирате. Тушински дава пример, че в Ню Йорк има по-голям акцент върху статута и властта, отколкото в Силициевата долина.

Много професионалисти от други страни не разполагат с умения за разказване на истории (storytelling) толкова ефективно, колкото техните американски колеги. Често те предпочитат да поставят реалистична и обоснована визия за своя бизнес, а инвеститорите в САЩ са постоянно "заливани" с перфектно изработени представяния и отхвърлят прекомерния оптимизъм в предложенията на стартъпитe.

3. Позитивно приемане на предизвикателството

Често общото между успешните предприемачи е положителната нагласа. Рейнс споделя, че е нужно да си гъвкав, да се адаптираш към новите култури и начини на работа. Също важно е да не се оправдаваш за нещо с това, че си чужденец.

Друга характерна черта, която обикновено споделят успешните чуждестранни изпълнителни директори, е, че не се оплакват за американската политика или имиграцията, а виждат себе си на точното място в точното време.

Компаниите, които чуждестранните предприемачи създават в САЩ, предлагат реално доказателство, че разнообразието работи. Например в RubiconMD работят хора със различен опит, от различни страни, включително Гана, Нигерия, Испания, Канада, Индия, Китай и Германия.

В една глобална икономика, уникалния опит и различната визия често се превръщат в ключовите активи на един стартъп. Чуждестранните основатели в САЩ се усмеляват да бъдат различни, което е важно предимство за успеха им.