Над 25% от руснаците, които купуват ваканционен имот в България, искат да живеят в него за постоянно. Онези, които на този етап купуват само за лятната си ваканция, също планират да заживеят в страната ни след пенсионирането си и се интересуват от възможностите за целогодишно ползване на обектите. Това стана ясно след тазгодишните изложения на ваканционни имоти в Москва, съобщи Мариана Даскалова, търговски директор на специализираната в сегмента строително-инвестиционна компания GreenLife.

„Доброто съотношение цена-качество, климатът и топлите от години българо-руски отношения са устойчиви фактори, които осигуряват на българските ваканционни имоти постоянен поток от руски клиенти", сподели Мариана Даскалова. „Желанието на руснаците да живеят на българското Черноморие след пенсия предопределя и нарастването на инвестиционния интерес към страната ни - над 10% от клиентите в Москва сключиха сделки именно с цел инвестиция", допълни Даскалова.

Тенденция, която изложенията в Русия тази година ясно очертаха, бе смелостта на местните купувачи към покупка на имоти на зелено. Много от руснаците, особено онези с по-скромни финансови възможности, предпочетоха да изчакат известно време, но да купят наистина качествен имот за бюджета, с който разполагат. Голяма част от руснаците не проявяваха интерес към първа и втора линия до морето, а се интересуваха главно от добрата инфраструктура на района, споделят от GreenLife. Интересът към имоти на зелено от една страна означава растяща увереност на участниците на пазара в световен план, но преди всичко е безспорен знак за повишаващо се доверие в българския пазар. От друга страна обаче България запазва имиджа си на сравнително евтина дестинация.

„Интересът към по-нискобюджетните обекти в страната бе висок за сметка на елитните имоти", коментира Мариана Даскалова. „Причината за съжаление е, че страната ни не е достатъчно престижна като цяло и не може да предложи „луксозната" почивка, която по-заможните руснаци могат да намерят в други части на Европа", каза още тя.

От ключово значение за българските инвеститори е да направят обектите си максимално привлекателни, за да предизвикат интереса на по-заможните клиенти, съветват от GreenLife. Множеството есктри, облагородената територия, добрата инфраструктура, богатото озеленяване са ключови фактори за реализирането на ваканционните обекти в страната ни, коментират още от компанията. Руските купувачи, макар и силно заинтересовани, остават изключително внимателни при сключването на сделка - повечето от тях настояват да видят обекта на място, преди да пристъпят към покупка.

Обзаведен имот на морското крайбрежие бе най-предпочитан от руснаците и тази година - близо 90% от тях са сключили сделки именно за такива имоти, разказаха още от GreenLife. Цените не са претърпели съществени промени спрямо нивата от 2010 година. На нива между 25 000 и 45 000 евро са се продавали студията с площ от около 35-50 кв.м. Между 40 000 и 60 000 евро са се търгували в Москва ваканционните имоти с една спалня. Онези с две спални и с квадратура между 80 и 150 кв.м са били от порядъка на 50 000 - 150 000 евро. Запитванията за къщи пък са били съпътствани от изисквания за собствен двор и наличието на поне три спални.