Автомагистралите "Хемус" и "Струма" са сред приоритетите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и през 2018 г.

От пресцентъра на ведомството изтъкват, че изграждането на АМ "Хемус" е свързано с бъдещето на Северна България, която изостава в развитието си от Южна България. Като причина за това се посочва липсата на модерни и бързи пътни връзки. Магистралата е с обща дължина от 420 км. Вече са готови участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна. Те представляват общо 165 км. Планувано за догодина е строителството на още 75 км - от Ябланица до п.в. Боаза, от Боаза до пътя Ловеч-Плевен, както и участъкът Белокопитово-Буховци.

Променят от утре движението при 51-ви км на АМ "Хемус" в платното за Варна

Променят от утре движението при 51-ви км на АМ "Хемус" в платното за Варна

От 4 до 30 септември движението ще е двупосочно, ремонтират виадукта край село Разлив

Допълнителни 85 млн. лв. са заделени в националния бюджет за 2018 г. за изграждането на пътната артерия.

Сред приоритетите на ведомството е и магистралата "Русе -Велико Търново". От Министерството се похвалиха, че подготовката на строителството й върви с бързи темпове. За проекта й предстои Министерството на околната среда и водите да излезе със становище по доклада за ОВОС.

Предвижда се, че новата магистрала "Русе-Велико Търново" да бъде завършена през 2021-2022 година.

2018 г. ще бъде решаваща и за АМ "Струма". През предстоящата година се очаква Лот 3.3 от Кресна до Сандански да бъде готов с 6 месеца по-рано - през ноември 2018 г.

28 оферти участват в поръчката за АМ "Струма" при тунел "Железница"

28 оферти участват в поръчката за АМ "Струма" при тунел "Железница"

Проектът е разделен на три позиции

Амбицията на Агенция "Пътна инфраструктура" е да влезе в график и с най-трудния участък - през Кресненското дефиле. Най-късно до края на март догодина трябва да е готова цялостната тръжна документация за избор на изпълнители на проектирането, строителството и строителния надзор. Най-късно до 30 април 2018 г. трябва да стартират обществените поръчки и ако няма обжалване, в края на август трябва да има избрани изпълнители.

За МРРБ важен е и проектът за модернизация на скоростния път от Калотина до София. Според ведомството той е много важен за връзките между балканските страни. Подготовката за участъка от ГКПП "Калотина" до Сливница вече е започнала. Това е един от знаковите проекти, стартирани по времето на кабинета "Борисов 3", акцентират от МРРБ.

За повишаване на безопасността на движение е важна реконструкцията на участъка Поморие - Ахелой с изграждане на второ платно, както и строителството на обхода на Ахелой, с което трафикът ще бъде изведен извън града. Предстои през 2018 г. да започне изграждането и на обхода на Поморие.

Инвестират почти 22 млн. лева за нов път между Ахелой и Поморие

Инвестират почти 22 млн. лева за нов път между Ахелой и Поморие

Подготвят кардинални промени в Закона за устройство на територията