45% от българите нямат настроение да празнуват предстоящите коледни и новогодишни празници. Това показва проучване на "Тренд", реализирано между 26 ноември и 3 декември сред 1009 пълнолетни българи.

Снимка 510823

Източник: Тренд

Изследването сочи, че 23% от сънародниците ни са променили плановете си за настоящите празници заради коронавируса, а 3/4 смятат, че тези празници няма да са същите заради пандемията.

Снимка 510826

Източник: Тренд

Подаръци ще купуват 62% от анкетираните. В това отношение се бележи спад спрямо предходните години - 69% през 2019 г. и 70% през 2017 г. 28% от хората пък посочват, че няма да купуват подаръци, като най-голям е делът сред възрастните хора.

17% от българите все още нямат планове за наближаващите празници, а за 23% от тях коронавирусът е променил плановете им. В най-големи дялове промени в плановете за празниците се отчита при младите. 57% от запитаните пък заявяват, че няма такава промяна.

Снимка 510822

Източник: Тренд

74% са на мнение, че празниците няма да са същите, както преди, заради коронавируса. Всеки пети обаче не споделя това мнение.

Повече от половината от сънародниците ни - 59%, ще се въздържат по празниците да се срещат с приятели/роднини, докато 32% посочват, че това не важи за тях. Най-младите в най-голям дял посочват, че няма да се въздържат от среща с приятели/роднини през предстоящите празници. За сметка на това 73% от хората над 60 години посочват, че ще се въздържат от среща с приятели/познати по празниците.

Снимка 510824

Източник: Тренд

48% от анкетираните заявяват, че нямат финансова възможност да празнуват празниците, както преди, заради пандемията, докато 45% посочват, че това не важи за тях.

Проучването сочи, че с увеличаване на възрастта се увеличава делът на хората, които посочват, че нямат настроение за празненства заради на пандемията. 45% от българите нямат настроение да празнуват предстоящите празници заради коронавируса, но други 47% посочват, че това не важи за тях. Това се отнася най-вече за най-младите.

Снимка 510825

Източник: Тренд