Измина една година, откакто Илон Мъск финализира сделката по покупката на Twitter за $44 милиарда и постави компанията, заедно с нейните служители и потребители, в странна поредица от обрати.
Дванадесет месеца по-късно компанията е "жалко подобие на себе си", пише CNN Business. И не само защото Мъск я преименува на X и премахна емблематичната синя птица.
Чрез главозамайваща и хаотична поредица от промени, милиардерът превърна една печеливша компания, считана някога за световен източник за извънредни новини и политически коментари, в широко осмивана платформа, която се бори само за рентабилност и е осакатена от дългове, като се опитва да управлява спама и дезинформацията по не особено адекватен начин.
Източник: GettyImages
Това отдръпна някои от най-големите рекламодатели и потребители на платформата. И въпреки че Мъск и новият главен изпълнителен директор Линда Якарино изкарват визията си за X като "приложение за всичко", компанията изглежда няма ясен път обратно нито към популярността, нито към уважението и още по-малко към възвръщането на огромната инвестиция.
Компанията е изправена пред редица правни предизвикателства, повдигнати от почти всички - от бивши служители до бивши партньори и рекламодатели, които допълнително усложняват бъдещето на мрежата.
Източник: GettyImages
X е обект и на много регулаторни разследвания от Федералната търговска комисия на САЩ, Комисията за ценни книжа и борси и ЕС, които потенциално биха могли да доведат до санкции, както за компанията, така и за самия Илон Мъск.
И все пак, един от най-големите бизнесмени на света обича да изненадва и в повечето случаи делата му водят до грандиозни успехи. Ще видим дали ще успее да "превърти играта" и този път.