Във времената, в които хотелски марки като Hilton и Sheraton все още са гледали отвъд границите на САЩ, предприемачът и основател на  Pan American World Airways Хуан Трипе основава брандът InterContinental Hotel. Това се случва по искане на тогавашния президен на САЩ Франклин Рузвелт. Според запознати Рузвелт е искал да заздрави и увеличи бизнеса със страните от Латинска Америка след войната, за което му било необходимо място за настаняване, разказва CNN.

На 4 април 1946 г. Pan American World Airways основава своята международна хотелска верига. Първото откриване е през 1949 г. в Белен, Бразилия, след което марката InterContinental се разширява в целия свят.

Трипе иска да гарантира на авиационния си екипаж и на пътниците на авиокомпанията, че ще ги чака луксозен хотел, където и да отидат, особено след като Pan Am представя нови дестинации в своя глобален график.

Създателят на марката няма план за интериора на хотел InterContinental. Той иска разположението на стаите и другите помещения да са съобразени със средата, където ще се намира сградата. Тогава се появява и интериорният дизайнер Нийл Принс, който съвсем не е привърженик на стандартния интериор за хотели. Работата му поставя основите на това, с което ще се откроява InterContinental.

Интериорът на хотела съчетава елементи на местната култура с американския лукс. Твърди се, че Принс е черпил от театралния си опит, за да направи хотелските стаи да изглеждат грандиозно, без да харчи милиони. Огледала и внимателно подбрани цветове са честите способи за създаване на пространство и дълбочина.

След като снимки на стаите са разпространени из списания и туристически брошури, пътниците на Pan Am се увеличават, както и популярността на хотела.

Pan Am спира да лети преди около 30 години, но марката InterContinental продължава да живее - въпреки, че днес е трудно да се забележи дизайна на Нийл Принс в хотелите.

Днес от InterContinental казват, че са фокусирани върху бъдещето. Вицепрезидентът Том Раунтрий казва, че марката продължава да се стреми да намира нови дестинации и нови пазари, както е било през 20-ти век.