Няма никакво съмнение, че личният състав на железниците в България е раздут. Доказателство за това е фактът, че производителността на труда в българските железници е едва 25 до 30 процента от средната производителност в Европейския съюз.
Това заяви интервю генералният директор на ДП НКЖИ инж. Милчо Ламбрев в интервю за агенция Фокус.
При средно-дневен пътнико-поток на железопътния транспорт в България от 80 000 души, в железниците работят около 31 000 души - данните са от 2009 г. , когато реформата беше стартирана, каза той.
През 2009 г. приходите на БДЖ от пътнически билети възлизат на около 84 млн. лева, докато разходите за персонал достигат 98 млн. лева. През същата година приходите на НКЖИ от такси за достъп до мрежата са 102 млн. лева, а разходите за персонал - 157 млн. лева. Средствата за издръжка на личния състав на БДЖ ЕАД и НКЖИ, които надхвърлят собствените приходи на двете компании, се покриват от държавния бюджет (парите на данъкоплатците), каза инж. Ламбрев.
"Едновременно с това се признава необходимостта от социални мерки като справедливи компенсации, курсове за преквалификация и помощ за устройване на нова работа по отношение на онези служители на системата, които може да загубят работата си вследствие на изпълнението на Програмата за реформа".