Индексът на потребителското доверие в САЩ, изчисляван от Conference Board, достигна ниво от 102,9 пункта през януари 2015 г. съобщава bgonair.bg.

Това е най-високата стойност, регистрирана от 2007 г. насам. Според усреднена прогноза на 77 икономисти, анкетирани от Bloomberg, стойността на индекса за януари трябваше да е 95,5.

В основата на подобрението в потребителското доверие в САЩ стоят ниските цени на петрола, които позволяват на хората да потребяват повече други стоки. Евтиният петрол доведе до възстановяване на пазара за нови жилища в САЩ.

На годишна база продажбите на нови жилища в страната за декември 2014 г. достигат 481 хиляди, отбелязвайки ръст от 11,6% спрямо предходния месец. Според прогнозите ръстът щеше да е едва 2,7%.

Данните за поръчките на дълготрайни стоки обаче показват слабост в бизнес потреблението в САЩ. Поръчките за декември отбелязват спад от 3,4%.