Министерството на регионалното развитие и благоустройството обяви основните седем приоритета за изграждане на пътната инфраструктура на Република България за периода 2014 - 2020 година.
Те са:

- ЛОТ 3 на Автомагистрала „Струма";

- Автомагистрала „Хемус" (участък 1 - автомагистрален участък „Ябланица - Велико Търново" и участък 2 - скоростен път „Велико Търново-Шумен");

- тунел под връх Шипка;

- скоростен път „Русе-Велико Търново";

- скоростен път „Русе-Шумен";

- скоростен път „Видин-София";

- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Ограниченото европейско финансиране налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на пет от тези обекти: ЛОТ 3 на Автомагистрала „Струма"; - Автомагистрала „Хемус" , тунел под връх Шипка; скоростен път „Русе - Шумен"; разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Европейските средства обаче не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти. Затова, естественият подход е да се търси алтернативно финансиране - чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции. В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път „Русе-Велико Търново", който на практика е част от трасето „Русе-Маказа" и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес.

Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Република Румъния с Република Гърция при ГКПП „Маказа", където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .

Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път „Видин-Монтана". Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето „Видин-София".