Резултатите от май измениха ситуацията на световния автомобилен пазар. В САЩ и Франция се наблюдава отрицателна динамика, а в Италия, Германия и Китай продажбите продължават да се увеличават. На дъното отново остават Япония и Испания.

След осем месеца на непрекъснат възход американският пазар отбеляза спад през май - продадени са 1 063 843, което е с 4% по-малко от същия период на миналата година. Както твърди Automotive News, това се дължи на ръста в цените на бензина и на съкратеното производство, заради нарушаването на доставките от комплектуващи детайли от Япония.

Първите три места се държат от детройтската тройка. Лидер е General Motors, реализирал 221 192 коли (спад 1%), втори е Ford с 191 529 броя (спад 3%). От традиционното пето място до трети в класацията се издига Chrysler, единствената национална марка, която е увеличила продажбите спрямо същия период на миналата година с 10% - до 115 363 машини.

На американския пазар се наблюдаваше дефицит на японските марки, поради известни причини, които бяха изместени в някаква степен от корейските производители.  Toyota продължава да е лидер сред чуждестранните компании, макар и със спад от 33% до продадени 108 3887 автомобила. Hyundai-Kia повиши продажбите си с 34%, до 107 426 машини. От европейските автомобилостроители продължава да води Volkswagen с реализирани 40 783 коли.

След 12 месечно пропадане италианският пазар се съживява. През май са продадени 170 603 автомобила, което е  3,6% повече от година назад. По данни на „Автостат", Фиат е най-популярният автомобил на Апенините с 36 701 продажби , следван от Форд и Фолксваген, Опел и Рено.

Германският пазар, който през април забави темпото, през май нарасна с 22%. По данни на немската асоциация на автомобилостроителите за месеца са продадени 304 700 машини, като от тях 213 290 са от националните марки.

Експортът на германските компании също бележи заничетелен ръст - 16% - достигайки  421 000 машини. Общото им производство за петте месеца от началото на годината отбелязва увеличение от 9% и отчита 2 млн. и 534 хил. автомобила.

Френският автомобилен пазар, който спадна през април с 11,2%, през май потъна с още 8,3%, реализирайки 197 784 продажби, съобщава Reuters. Лидер остава Peugeot, увеличавайки продажбите с  9,7%, до 35 982 машини, втори е Renault с 35 542 автомобила  (-13,6%). Citroёn е продал 33 057 машини -  15,6% повече от година по рано. От чуждестранните марки най-добре се представя Volkswagen (14 565 бр.), следван от Ford и Opel.

Прогнозите за Испания сочат, че поради увеличаващата се безработица и инфлация в страната, както и растящите цени на горивото, пазарът ще продължава да пада. Отстъпките и другите бонуси на дилърите не успяха да обърнат тенденцията - през май продажбите са съкратил с 25% спрямо миналата година и представляват 78 870 броя. Най-продаваната марка продължава да е Volkswagen, следван от  Peugeot и  Ford. Местната марка  Seat е на  четвърто място.

Леките автомобили, продадени в Китай за май, са нараснали с 25% и достигнаха 884 000 бройки. Според данните на Китайската асоциация на автомобилопроизводителите са реализирани общо 1,19 млн.  леки и товарни автомобили. Месните аналитици предвиждан незначително лятно задържане на пазара, поради увеличените акцизи върху горивото и данъка върху малолитражните коли.

Японският автомобилен пазар продължава да се свива. Майските продажби на леки и товарни машини падат с 37% спрямо същия период на миналата година, достигайки равнище от 142 154. Лидер на пазара продължава да е Тойота с реализирани 48 733 автомобила  (- 56,6%), следват Нисан -   28 037  (-16,1%) и Хонда с 21 294 продадени машини (- 34,5%).