Българският авиационен сектор ще бъде поставен под карантина, след присъединяването на България към Европейския съюз на 1 януари 2007 г. , пише вестник Financial Times, цитиран от news.bg.

Това става след като инспекторите от Брюксел установиха "сериозни недостатъци" в процедурите по техническата сигурност на полетите.

Страната също така ще бъде предупредена, че 55-те съветски самолета, с които оперират българските авиокомпании, могат да бъдат "приземени" докато не успеят да покрият европейските стандарти.

Очаква се Европейската Комисия да подкрепи апела на еврокомисаря по транспорта Джак Барот за прилагане на най-строги мерки по безопасност, налагани някога, отбелязва изданието. 

Според него на българските авиокомпании не разполагат с необходимия технически капацитет и човешки ресурси, с които да осъществяват безопасни полети.

Барот е притеснен и от факта, че България е направила твърде малко за подобряване на техническата сигурност на полетите след миналогодишния доклад на ЕС по въпроса.

Независимо от това еврокомисарят няма да съветва европейските граждани да не използват услугите на българските авиокомпании, както и засега няма да забрани полети от България от и към ЕС.

Т. нар. „мерки за сигурност" обаче ще поставят България извън европейския авиационен пазар, което означава, че страната ни ще бъде третирана като тези от Третия свят.

България ще трябва и да уговаря двустранни споразумения с всяка страна членка на ЕС, коментира Financial Times.

Ако положението не се подобри, Барот има правомощията да извади някои превозвачи от европейския пазар. Експерти от ЕС ще упражняват строг мониторинг върху автолиниите ни.

Под особено наблюдение ще бъдат поставени 55 самолета, осъществяващи вътрешни полети. Ако до март 2007 г. те не отговарят на европейските стандарти за сигурност, ще бъдат извадени от експлоатация.

Според премиера Сергей Станишев, България несправедливо е притискана, причината за което е нарастващата обществена враждебност към разширяването на ЕС.