Бюджетът на автобусните линии, които вървят в момента по различни маршрути до Витоша, не издържа, оплака се пред БНР заместник-директорът по експлоатационните въпроси към Столичен автотранспорт Ваньо Стефанов. За октомври по линия 103 например били реализирани от продажба на билети само 376 лв. По една от линиите приходите са 50 стотинки на километър.

Затова от Столичен автотранспорт предлагат на общината или тези линии да се дадат на друг оператор за експлоатация с по-малки автобуси, или както да се въведе цена на километър. 

От всички условия за туризъм, най-зле е транспортът до Витоша. "Идва само една маршрутка - №10, претоварена е, много хора се отказват и се връщат, особено след като чакат повече от час, за да се качат. През седмицата няма почти никакъв транспорт, как да стигнат до Златните мостове?", попита един от най-старите хижари на Витоша Васил Христов

Ваньо Стефанов разясни, че до 1996 г. е имало редовна линия до "Златните мостове" с разписание. После 61-ва линия била закрита и дадена да работи на маршрутен принцип. Сега през седмицата пътуват малко пътници, започнало е редуциране на курсовете.

Действащи са само 66-та линия до "Алеко" и 103-та до Бонсови поляни.