
Според шест-месечния план, компанията планира оттегляне от 30 държави, сред които Ирак и Кувейт, и ще се концентрира върху органичен ръст на бизнеса, вместо към придобивания, пояснява британския The Independet.
Compass е водещата в света компания за кетъринг, с оборот от 11 милиарда паунда (над $20 млрд.) годишно и 400,000 души, заети в 90 страни.
Лондонското City приветства плана за концентрация и овладяване на бизнеса, в резултат на което акциите на компанията скочиха със 7%.
Коусинс е обяснил, че Compass е „фундаментално атрактивен" бизнес, но „моделът е надраснат" чрез прекомерни придобивания и инвестиции и договори в най-различни държави.
Реномето на Compass пострада в знаменателния случай с телевизионния готвач Оливер, който възбуди кампания срещу нискокачествените обеди за ученици, т.нар. Turkey Twizzlers, осигурявани от компанията.
Джейми Оливер собственоръчно занесе подписите на 271.000 британски ученици под петицията „Храни ме по-добре" пред вратата на премиера на Даунинг стрийт. Преди изборите, британския премиер Блеър осигури 280 милиона паунда допълнително финансиране за ученическите обеди.
За отбелязване е, че едновременно с това продажбите на Turkey Twizzlers за един месец са се повишили с над 30%.
От този скандал насам Compass е подобрил доставката на храни и се стреми да отговаря на правителствените изисквания за качество - но някои договори са били прекратени, което е довело до 4% спад в приходите на въпросното поделение на Compass.
Като цяло за корпорацията, печалбите преди облагане с данъци са се увеличили с 5.5% за годината до 30 септември, а приходите са се увеличили със седем процента и са 10.8 млрд. паунда.
Разделянето със Selecta, която през миналата година имаше печалби от 45 милиона лири стерлинги при оборот 476 млн. и бизнес с 5 милиона клиенти дневно в 21 държави, се очаква да стане до следващото лято.
Според директора на Compass, изтеглянето от по-малките държави и продажбата на Selecta ще помогне за фокусиране върху останалата част от бизнеса. Стремежът да се съкращават разходите, който миналата година даде резултат 50 милиона, ще продължи.
Анализатори посочват, че с по-изчистен фокус и по-проста структура на мениджмънта, групата може да постигне силен възход през следващите няколко години. Други предричат, че Compass е сред потенциалните кандидати за поглъщане или сливане в бъдеще.