Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на "Драгажен флот - Истър" АД подписаха договора за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов.

След церемонията министър Мутафчиев заяви, че това е още едно доказателство, че Министерството на транспорта твърдо е решено да изпълнява своите приоритети за повишаване на броя на инвестициите в инфраструктурата.

Това ще създаде възможност за увеличаване на товарооборота и пътникопотока на пристанището.

Пристанищен терминал Свищов е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Той е специализиран за обработка на генерални и насипни товари и обслужване на пътници. Терминалът има 8 корабни места, от които 7 за товаро-разтоварна дейност и 1 за обслужване на пътници.

Румен Йорданов отбеляза, че подписването на концесията е успех и за „Драгажен флот - Истър" АД, и за община Свищов. Той заяви, че дружеството винаги е било товародател №1 на пристанище Русе.

Изпълнителният директор на „Драгажен флот - Истър" пое ангажимент да се търсят нови логистични схеми за повишаване на товарооборота. За да стане възможно това, дружеството започва активно сътрудничество с румънското пристанище Зимнич.

Екипът на избрания концесионер има желание да превърне пристанище Свищов в модерно и европейско дунавско пристанище, добави още Румен Йорданов.

Срокът на концесията е 31 години.

Концесионерът се задължава за първите десет години от срока на концесията да достигне средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1 347 698 тона при реализиран товарооборот през 2006 г. от 743 457 тона.

Средногодишният пътникопоток пък трябва да бъде в размер не по-малък от 25 059 броя пътници при реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници.

За срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши инвестиции в размер не по-малък от 3.212 млн. лева за първите 2 години, 10.637 млн. лева за първите 10 години и 19.227 млн. лева за целия срок на концесията.

Основните направления на инвестициите ще са за рехабилитация и преустройство на складове, открити площи, междурелсови пространства, изграждане на силозно стопанство с елеваторна кула, изграждане на бетонова естакада, мероприятия по опазване на околната среда, нова кейова и тилова техника и други.

Около 9 милиона лева или половината от инвестициите ще се вложат за поддържане и развитие на публичната собственост.

Концесионерът се задължава да заплаща годишни концесионни възнаграждения в размер на 207 000 евро (фиксирана част) и 25% от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 1 140 000 евро (плаваща част).

"Драгажен флот - Истър" ще заплати и 600 хил. лв. еднократно концесионно възнаграждение в срок до влизане в сила на договора.

Минималната сума, която държавата ще получи от фиксираната част на годишните концесионни плащания е около 6 724 000 евро. Очаква се променливата част на годишните концесионни възнаграждения да бъде не по-малка от около 200 хил. евро средно годишно. Или общо предвижданият приход от концесионни възнаграждения очакваме да бъде около 13 млн. евро, която сума е без данъците, които ще заплаща концесионера през срока на концесията.