В петък надзорният съвет също обсъжда бъдещето на Airbus, но не достигна до някакво окончателно решение. Новият шеф на Airbus-дивизията Кристиан Щрайф искаше да бъде утвърден план за доставките на A380.
В началото на септември, за трети пореден път, екипът на A 380 трябваше да признае, че не е в състояние да достави навреме 159 - те твърдо поръчани екземпляра. Оттогава е надвиснала заплаха над предприятието за изплащане на обезщетения на самолетните обединения.
По не потвърдена информация от близки на преговорите кръгове, управлението на Airbus ще претърпи сериозни промени. Няма да става дума само за модела A380, а за общо намаляване на производствените разходи. Само от ускоряване на програмите за развитие от осем на шест години ще могат да се спестят до 2 милиарда евро.
Забавянията при A380, за които money.bg вече писа, за една година струват на EADS близо 2 милиарда евро. Освен това вече е почти очевидно, че доставката на Airbus ще се забави с поне още шест месеца поради проблеми с електрическата инсталация, която е дълга близо 500 км за всеки самолет. Производството на Airbus бе локализирано в Германия, Франция и Испания по политически, а не икономически критерии, коментират запознати с проблема.
Сега се тестват различни сценарии, според най-вероятния от които крайното сглобяване на едрогабаритния самолет ще се извършва в Тулуза, Франция. Хамбург ще остане място за монтаж на по-малките A320. Освен това броят на доставчиците трябва да бъде намален с 30%.
Инвестиционната банка Goldman Sachs изчислява, че закъсненията и пренастройването към други работни програми при A380 ще струва общо 4,5 милиарда евро. Аирбус би могъл да се раздели със 7 от общо 16-те си производствени площадки, за да оптимизира производствените си разходи.