Акциите на Melrose са се понижили с 16%, достигайки дъно от 15 месеца. Става дума за това, че за първото полугодие компанията е направила $43.6 млн. повече разходи, в резултат на което загубите преди отчисленията са в размер на $34.3 млн.
Дейвид Томас е наскоро назначеният шеф на компанията. Той е казал, че фирмата с интереси в Египет, България, САЩ и Франция е тежко засегната от размера на направените разходи, но сега надеждите са насочени към Египет, където полетата Западна Килала и Западен Дикирнис (West Khilala and West Dikirnis) са дали първия си нефт през февруари.
Очаква се през второто полугодие производството и ръста на печалбите да тръгнат нагоре. В Египет Melrose има 100% дял в двете споменати концесии за добив и редица наети находища в делтата на Нил.
В интерес на шотландците е бил отказът да сондира повече в Черно море пред българския бряг. Там Melrose имаше 100% в една производствена концесия и четири разрешения за проучвания. Но подводното дълбоководно сондиране там е преустановено.
Все пак дяловете в газовия бизнес в България се запазват, тъй като доставят значителен паричен поток благодарение нарастващите цени на синьото гориво.
В края на миналата година Melrose струваше цели 415 млн. паунда. Според изпълнителния директор реакцията на пазара към сведенията за неуспехи била „по-скоро груба", но спекулациите на Сити, че компанията е уязвима за поглъщания, не отговаряли на истината. Мажоритарният дял от 52% е собственост на председателя Робърт Адаир. Вчера пазарната капитализация бе 320 млн. паунда.
И така, сега фокусът е към Египет, където се очаква около 80% увеличение на продукцията през второто полугодие. В САЩ единбургци имат по 100% в три големи полета в Тексас и Ню Мексико. Също 100% са дяловете в дълбоководната концесия в делтата на река Рона в Средиземно море.
Томас е опровергал слуховете за изтегляне от Тексас, отвръщайки им с инвестиционна програма в размер на $45 млн.
marana
на 30.08.2007 в 17:49:22 #1Газхидрати - да не става дума за нещо такова http://money.ibox.bg/news/id_641365868 ? ходих в Шабла това лято, там е великата ЕСТАКАДА, построена през 1950те, мостик над сто метра навътре в морето, за да се товарят от нея гигантските океански кораби с нефта, който щял да се намери
сега входът за Естакадата е заварен. Дори през 1980те години се ползваше основно за добив на сафрид на чепарета 