„Въвеждането на електронен болничен лист - практически подходи и необходими стъпки за реализацията на проекта" беше темата на проведената вчера работна среща, чиито инициатор и домакин бе Националният осигурителен институт.
Срещата събра на една маса представители на всички отговорни институции, които участват в осъществяването на комплексната мярка №74 „Подаване на сведения по електронен път", заложена в приетия от Министерски съвет План за действие за намаляване с 20 на сто на административната тежест от законодателство, което съдържа национални и транспонирани европейски изисквания за периода 2012-2014 г. както и представители на законодателната власт.
На срещата присъстваха министърът на здравеопазването Десислава Атанасова, председателят на парламентарната здравна комисия д-р Даниела Дариткова, управителят на НЗОК д-р Пламен Цеков, директорът на НЕЛК д-р Кънчо Райчев и експерти от отговорните институции.
При откриването на срещата управителят на НОИ Бисер Петков подчерта, че целта на събитието е да се направи анализ на постигнатото до момента във връзка с реализирането на проекта, както и да се обсъдят възможностите за съвместни действия по предстоящото разработване и реализиране на електронно подаване на информацията за болничните листове, издавани от органите на медицинската експертиза и свързаната с това необходимост от нормативни промени.
Даниела Асенова, директор на дирекция „Осигуряване и краткосрочни плащания" представи накратко реализираните подготвителни етапи за създаването на "Електронен регистър на болничните листове" и предстоящите практически стъпки.
До момента реално са осъществени два подготвителни етапа. Първият е свързан с оптимизиране на бланката на болничния лист, което е в сила от 1 юли 2011 година. Бланката е преструктурирана в удобен вид за електронно въвеждане и обработка на информацията като са добавени идентифициращи кодове на лекари и ЛКК, а също така са създадени условия за контрол въз основа на заложени номенклатури. Вторият етап включва отделянето на "работодателската" част на болничния лист и обособяването й в отделно Приложение към него, което от 1 април м. г. се подава на електронен носител.
Участниците в срещата категорично заявиха подкрепата си за реализацията на проекта, който е от голяма обществена значимост. Сформирана беше междуведомствена работна група с участието на представители от отговорните институции. Основен приоритет на работната група е изготвянето в кратки срокове на предложения за законодателни промени, уреждащи задълженията на всички участници в процеса.
vesso65
на 27.01.2013 в 19:10:00 #1Ами крайно време е. Преди 2 години една служителка в НОИ излязла да оправи хаоса пред гишетата в НОИ беше много учудена,че всички присъстващи изпълняват задълженията си към НАП и НСИ без да прекрачвачват прага на тези институции и не си губят времето по опашки.Какво става с електронното правителство?Видяхме как се изгавриха Комисията за защита на личните данни,по малко Инспекция на труда и най-вече Агенция по вписванита с хората, трябващи да подават данни.