Обхватът на работите включва изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкцията на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива.
Изграждането на прилежащата инфраструктура е вторият лот от проекта „Изграждане на нов мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат", финансиран със средства от програма ИСПА на ЕС със 70 милиона евро и съфинансиран от Европейската инвестиционна банка (70 млн. евро), германската Кредитна институция за възстановяване (KfW - 20.045 милиона евро), Френската агенция за развитие (AFD - 5 милиона евро) и държавния бюджет на Република България (60,76 милиона евро).
Оферти подадоха:
- международен консорциум с водач турската „Догуш" и партньор френската „ТСО"
- международен консорциум с водач испанската „КОПАСА" и партньор българската „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ"
- чешката „ОХЛ ЖС"
- гръцката „ТЕРНА"
- испанската „ФСС Конструсион"
- испанската „Конструктора ХИСПАНИКА
- чешки консорциум с водач „Субтера" и партньор „Метростав
- международен консорциум с водач германската „ДИВИДАГ Интърнешънал" и партньори германските „Вибе" и „Хайткамп" и българската холдингова компания „Пътища" АД
Изпълнението на първия лот - проектиране и строителство на комбиниран мост с четири пътни ленти, една жп линия и велосипедна, алея е възложено на испанската фирма FCC и вече е в ход.
Проектът за изграждането на новия комбиниран пътен и железопътен мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат има статут на обект с национално значение и е един от най-големите инфраструктурни проекти на българското правителство, осъществяван от Министерството на транспорта. Чрез него ще се постигне съществено отваряне на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, заедно със съответното повишаване на качеството на транспортното обслужване и като цяло - повишаване конкурентноспособността на българската икономика.
Проектът е част от ІV Пан-европейски транспортен коридор и има ключово значение за цялата Югоизточна транспортна ос на Европа и на Трансевропейската транспортна мрежа с възможностите, които ще се открият за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница.