Осем компании и консорциуми подадоха оферти за изпълнител на строителството на прилежащата на българския бряг инфраструктура на Дунав мост 2, съобщиха от пресцентъра на МТ.

Обхватът на работите включва изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкцията на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива.

Изграждането на прилежащата инфраструктура е вторият лот от проекта „Изграждане на нов мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат", финансиран със средства от програма ИСПА на ЕС със 70 милиона евро и съфинансиран от Европейската инвестиционна банка (70 млн. евро), германската Кредитна институция за възстановяване (KfW - 20.045 милиона евро), Френската агенция за развитие (AFD - 5 милиона евро) и държавния бюджет на Република България (60,76 милиона евро). 

Оферти подадоха:

  • международен консорциум с водач турската „Догуш" и партньор френската „ТСО"
  • международен консорциум с водач испанската „КОПАСА" и партньор българската „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ"
  • чешката „ОХЛ ЖС"
  • гръцката „ТЕРНА"
  • испанската „ФСС Конструсион"
  • испанската „Конструктора ХИСПАНИКА
  • чешки консорциум с водач „Субтера" и партньор „Метростав
  • международен консорциум с водач германската „ДИВИДАГ Интърнешънал" и партньори германските „Вибе" и „Хайткамп" и българската холдингова компания „Пътища" АД

Изпълнението на първия лот - проектиране и строителство на комбиниран мост с четири пътни ленти, една жп линия и велосипедна, алея е възложено на испанската фирма FCC и вече е в ход.

Проектът за изграждането на новия комбиниран пътен и железопътен мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат има статут на обект с национално значение и е един от най-големите инфраструктурни проекти на българското правителство, осъществяван от Министерството на транспорта. Чрез него ще се постигне съществено отваряне на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, заедно със съответното повишаване на качеството на транспортното обслужване и като цяло - повишаване конкурентноспособността на българската икономика.

Проектът е част от ІV Пан-европейски транспортен коридор и има ключово значение за цялата Югоизточна транспортна ос на Европа и на Трансевропейската транспортна мрежа с възможностите, които ще се открият за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница.