Ръководството на профсъюза на работниците във Фолксваген предупреди, че преговорите за споразумение относно правата на работниците, след като компанията бъде погълната от Порше, са пред провал, предаде Ройтерс.

Според германското законодателство синдикатът може да попречи на поглъщането, ако от Порше не направят компромиси по ключови въпроси.

В отговор на обвиненията от страна на Порше, че синдикатът просто се опитва да блокира сделката, председателят му Бернд Остерлох, заяви, че в момента от производителя на 911 се опитват да създадат система, в която сегашните работници на Порше ще бъдат по-добре оценени в сравнение с колегите им от другите подразделения на VW.

За Порше в момента работят около 12 000 човека, а за компанията-майка около 360 000.

Битката всъщност е около гарантирания от закона специален статут на провинция Долна Саксония като акционер във VW и студените отношения между синдиката на работниците на Фолксваген и мениджъра на Порше Венделин Видекинг, който в момента са основната пречка за това най-големият европейски автомобилен производител да стане част от Porsche.

Германската системата за съвместни решения дава на синдикатите големи възможности да влияят върху политиката на големите фирми, така че поглъщанията трябва да бъдат приятелски, ас да бъдат възможни.

Отделно от неговите задължения като ръководител на синдиката на Фолксваген, Остерлох играе важна роля в управлението на четвъртата по големина автомобилна компания в света, тъй като той е член на Надзорния съвет и неговият могъщ шест членен координационен комитет, заедно с Видекинг.

"В средата на август, Европейският работнически съвет ще обсъди дали допълнителни преговори с цел постигане на споразумение са разумни. Порше най-сетне трябва да отстъпи", според Остерлох, който добавя, че вече не е сигурен, дали от Порше наистина искат споразумение.

Очаква се от производителя на 911 да увеличат дела си в акциите на VW от 31% до мажоритарен, най-рано следващия месец.

Междувременно от Фолксваген обявиха плановете си да преместят една от линиите за сглобяване на Шкода от Словакия в Сараево.

Това ще създаде около 600-700 нови работни места в столицата на Босна и Херцеговина.

Заводът на Volkswagen за сглобяване на автомобили в Братислава е най-голямата компания в Словакия с годишни продажби на стойност 6.4 милиарда евро за 2007.