Джовани Бицияни, генерален директор на ИАТА (International Air Transport Association, представлява 94% от авиопревозвачите в света), заяви пред Файненшъл Таймс: „Повишаването на цената на суровия петрол над $130 за барел ни доведе в неизследвана територия. Това е още една истинска буря за нас като добавка към отслабването на глобалната икономика."
През следващите 12 месеца секторът може да се изправи пред разходи от над $99 милиарда заради високите цени на петрола. През последните 6 месеца 24 авиокомпании обявиха банкрут.
Най-пресният случаи е компанията Силвърджет, която беше един от водещите превозвачи в бизнес класа във Великобритания. Миналата седмица тя спря полетите.
Критичното положение с кредитната криза в Обединеното кралство доведе до спад в ръста на въздушния трафик на страната.
Секторът ще се нуждае от много по-сериозни реформи отколкото след атентатите от 11.09.2001 година.
ИАТА предвижда, че самолетният бизнес ще завърши тази година със загуба от $2.3 милиарда, след като през миналата отчете чиста печалба от $5.6 милиарда. През месец март предвиждания, базирани на цена на суровия петрол от $86 за барел, бяха за печалба от $4.5 милиарда.
Последната прогноза се основава върху средна цена на петрола сорт Брент от $107 за барел през тази година, като в този сценарий разходите за гориво на авиопревозвачите ще се увеличат от $40 милиарда на $176 милиарда.
Ако цените на петрола се задържат около $130 за барел, загубите в сектора ще достигнат $6 милиарда. С всеки долар върху цената на суровия петрол, разходите за гориво на авиопревозвачите в целия свят се повишават с $1.6 милиарда.
Според Бицияни: „Ситуацията е отчайваща, но може да стане и по-лоша, отколкото през последните няколко години, когато авиопревозвачите отчитаха загуби заради тероризма, икономическото забавяне, птичия грип и войната в Ирак."
Като цяло секторът е повишил ефективността си в употребата на гориво с 19% през изминалите 6 години и е редуцирал останалите си разходи с 18%, но остава слаб. Към момента авиопревозвачите по света дължат около $190 милиарда.
Генералният директор на ИАТА призова правителствата да прекратят действащата система от 3 500 двустранни споразумения, които регулират в момента сектора на авиопревозите по света и пречат на консолидацията на компаниите.
Асоциацията на авиопревозвачите планира среща на високо ниво по-късно тази година, чиято цел ще бъде да се окуражат необходимите драстични реформи в начина, по който се регулират авиопревозите.
shakalaka-Man-U
на 03.06.2008 в 05:17:15 #3Подробен и според мен (а и според много хора) това му е майката.. Усъвършенстването на електромобилните технологии и търсене на алтернативни енергийни източници... Също така има краткосрочно решение... САЩ и Канада имат петролни запаси за няколко десетилетия... Ако ги отворят цената на петрола ще се срине поне наполовина но явно според отговорните институции петролната криза все още не е достатъчно дълбока.
Podroben
на 03.06.2008 в 01:10:39 #2Не могат да намалят заплатите. Вече са намалени до минимум, а и това няма да има голямо значение. Това, което могат да направят е самолети с повече места, което вече е направено. Новият Еърбас е най-добър в това отношение, но първо трябва да си го купят, т.е. пак разходи. Единственото нещо е самолети, които да летят на различно гориво. Работи се здраво в тази насока. В Англия вече има прототип. Няма спасение. Докато Ирак не започне да помпа яко петрол и да го продава, няма да има намаление на цената. Петролът свършва. Очаквам да има голямо намаление в употребата на петрол през 2010 - много хибриди с изключителни показатели ще излязат на пазара - Волт на Дженеръл Мотърс ще е един водещите с разход 150 мили на галон. С други думи слагаш веднъж бензин и забравяш. Разбира, ще работи и с голяма батерия, монтирана в центъра на автомобила, осигуряваща пробег от около 500 мили.
Kihano6
на 02.06.2008 в 23:41:59 #1Ами да си намалят заплатите!