Критериите за категоризация у нас не отразява цялостното представяне на туристическите обекти, смятат 94% от респондентите в национално експресно проучване, проведено от Националния хотелиерски мениджмънт клуб (НХМК).

В сегашния им вид критериите не могат обективно да оценят индивидуалността и уникалността на обектите и ги поставят под общ знаменател е изводът на хотелиерския клуб.

Докато категоризацията не бъде обвързана с качеството, тя ще продължава да се обезсмисля, коментират още хотелиерите.

Над две трети (69%) от отговорилите в проучването смятат, че категоризацията трябва да бъде доброволна. Повечето от анкетирани смятат, че определяйки собствена категоризация, всеки хотел или ресторант ще си създаде собствен имидж, който ще трябва да наложи с авторитета си.

28% от отговорилите са на противоположното мнение, искайки задължителна категоризация. По-голямата част от тях се мотивират с това, че тя гарантира покриването на необходимия минимум изисквания, за да се защитят потребителите от недобросъвестни хотелиери, съобщават от НХМК, цитирани от БГНЕС.

"При по-задълбочен анализ може да се обобщи, че болшинството респонденти не са против идеята за категоризацията, тъй като звездната символика е утвърден с годините маркетингов инструмент", коментира Илиян Иванов, председател на НХМК.

Те са против сега действащата Наредба по категоризация, липсата на стандарт за качество, начина, по който тя се прави в момента, структурата на комисиите по категоризация, компетентността на експертите в комисиите и най-вече честите случаи на корупция.