Туризмът ще бъде засегнат от световната финансова криза. В Института за анализи и оценки в туризма обаче не очакват такъв спад в основните параметри и брой туристи, какъвто би трябвало да очакват страните, които имат по-скъп туризъм от българския.

Пред агенция „Фокус" Румен Драганов, директор на института, заяви, че процентно ние ще се движим около нивата от тази година и близки до тях. „Може да сме малко по-ниско, но това няма да бъде в пъти, както това се случи на други дестинации", посочи той.

По думите му България е възприемана през последните години като нискобюджетна дестинация и е критикувана за това, че не привлича така наречените високоплатежоспособни туристи.

Обаче точно в условията на икономическа криза, това е по-добрият вариант - дестинацията да бъде припозната не като скъпа, престижна и високобюджетна, а като нискобюджетна.

Независимо от широко разпространената в публичното пространство информация, че туристите като цяло през тази година са намалели, а българите за поредна година са предпочели да почиват не по родното Черноморие, а в чужбина, според Румен Драганов „това лято пазарът показа, че имаме повече българи отколкото чужденци в страната".

"За първи път имаме повече българи, които бяха по основните ни черноморски комплекси - Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена - те надвишиха броя на чужденците", каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма. Тази година много българи са отишли в чужбина, защото имат финансова възможност.

Пътуването в чужбина обаче ще стане скъп лукс заради кризата. Трябва да се насочим и към близките пазари - Румъния, Гърция, Македония, Русия.

Имаме увеличение на туристи от Румъния и Русия, но общо взето от тези дестинации трябва да очакваме повече туристи в следващата година и трябва да запазим традиционните си пазари Германия, Англия, Бенелюкс и Скандинавия именно показвайки им, че на фона на кризата се явяваме изключително изгодни по отношение на туристическите пътувания.

Сега е шансът на България да излезе с подходяща реклама на тези пазари и да обясни, че плюсът й е нейната нискобюджетност. Сега е моментът Държавната агенция по туризъм да получи нейните 22 млн. лв. за реклама, за които тя има пълна готовност по отношение на административен и управленчески капацитет.

За да може България да спечели от кризата, като се позиционира добре с нейните качества - нови хотели и изключително качествен туризъм, поносим за момента на икономическа криза, заяви Румен Драганов.