Туризмът ще бъде засегнат от световната финансова криза. В Института за анализи и оценки в туризма обаче не очакват такъв спад в основните параметри и брой туристи, какъвто би трябвало да очакват страните, които имат по-скъп туризъм от българския.
Пред агенция „Фокус" Румен Драганов, директор на института, заяви, че процентно ние ще се движим около нивата от тази година и близки до тях. „Може да сме малко по-ниско, но това няма да бъде в пъти, както това се случи на други дестинации", посочи той.
По думите му България е възприемана през последните години като нискобюджетна дестинация и е критикувана за това, че не привлича така наречените високоплатежоспособни туристи.
Обаче точно в условията на икономическа криза, това е по-добрият вариант - дестинацията да бъде припозната не като скъпа, престижна и високобюджетна, а като нискобюджетна.
Независимо от широко разпространената в публичното пространство информация, че туристите като цяло през тази година са намалели, а българите за поредна година са предпочели да почиват не по родното Черноморие, а в чужбина, според Румен Драганов „това лято пазарът показа, че имаме повече българи отколкото чужденци в страната".
"За първи път имаме повече българи, които бяха по основните ни черноморски комплекси - Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена - те надвишиха броя на чужденците", каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма. Тази година много българи са отишли в чужбина, защото имат финансова възможност.
Пътуването в чужбина обаче ще стане скъп лукс заради кризата. Трябва да се насочим и към близките пазари - Румъния, Гърция, Македония, Русия.
Имаме увеличение на туристи от Румъния и Русия, но общо взето от тези дестинации трябва да очакваме повече туристи в следващата година и трябва да запазим традиционните си пазари Германия, Англия, Бенелюкс и Скандинавия именно показвайки им, че на фона на кризата се явяваме изключително изгодни по отношение на туристическите пътувания.
Сега е шансът на България да излезе с подходяща реклама на тези пазари и да обясни, че плюсът й е нейната нискобюджетност. Сега е моментът Държавната агенция по туризъм да получи нейните 22 млн. лв. за реклама, за които тя има пълна готовност по отношение на административен и управленчески капацитет.
За да може България да спечели от кризата, като се позиционира добре с нейните качества - нови хотели и изключително качествен туризъм, поносим за момента на икономическа криза, заяви Румен Драганов.
Във време на криза България става рай за нискобюджетни туристи
23.10.2008 17:09:33
![Във време на криза България става рай за нискобюджетни туристи](https://webnews.bg/uploads/images/21/5621/55621/orig.jpg?_=1446849549)
Източник: www.bulgarian-mountains.com
Тишо
на 23.10.2008 в 15:20:29 #4я кажи колко ти струваше транспорта до Австрия и хапването, за другото съм съгласен, че ски съоръженията и нощувките в Австрия не са толкова скъпи
Bulgarian
на 23.10.2008 в 14:54:52 #3За любителите на гмуркане сред лайна (shit diving) наистина е рай...
sn
на 23.10.2008 в 13:02:33 #2Това са глупости,Бьлгария е изклю4ително скьпа неотговаряща на елементарни стандарти дестинация. Миналата зима в Австрия,ски-ваканцията ми излезе 2 пьти по евтино от бг. Ще е изненада,ако тази зима некой неориентиран мужик се изльже да дойде тук.
vluben
на 23.10.2008 в 12:59:25 #1"Сега е шансът на България да излезе с подходяща реклама на тези пазари и да обясни, че плюсът й е нейната нискобюджетност" Ето за това сме просяци и ще си останем. Защото всичката пара заминава за свирката. Докато други народи (примерно Гърция, Хърватия) повишават първо качеството а цената сама си се качва, ние си правим първо реклама ... на гол тумбак чифте пищови. Въпрос на избор.