На 1 август компанията попадна под ударите на закона, след като беше обвинена в съюзяване с конкурента си Virgin Atlantic с цел фиксиране на цените при пътническите дестинации на далечни разстояния.
Британският съвет по контрол върху търговията с билети отсъди рекордната глоба от 121.5 млн. британски лири.
Няколко часа след това Американските съдебни власти не закъсняха и наложиха втора глоба в рамките на $300 млн.
Строгите американски мерки са в резултат на друга международна конспирация, в която са замесени имената на Korean Air и Lufthansa.
Би било трудно да открием по-очевиден пример за незаконни преговори за фиксиране на цени от този на British Airways и Virgin.
Двете фирми обсъждаха най-малко шест пъти свръх разходите за гориво между август 2004 и януари 2006 като за този период те качиха цената на двупосочните билети със суми между 5 и 60 британски лири.
Шефът на Британския съвет по контрол върху търговията с билети отбеляза, че крупната глоба ще отправи важно съобщение към нарушителите относно конкретните намерения на дружеството да прилага закона в действие. Министерството на правосъдието категорично характеризира преговорите между двете компании като „конспирация".
„Разорителната" политика на Британския съвет по контрол върху търговията с билети напълно оправда очакванията на правителството. Наскоро Лейбъристката партия въведе нови крупни санкции за компании, които предпочитат удобните сделки с противника пред изправяне лице в лице с конкуренцията.
Но въпреки многото протакани разследвания в сектори като банковия и хранителния, които масово привличат яростта на потребителите, съветът бе принуден да намери очевидно доказателство за нарушение и да представи ситуацията толкова сериозно, колкото правителството желае.
До тази седмица най-високата глоба, която бе налагана на компания, беше в размер 17 млн. британски лири ( в последствие бе редуцирана до 15 млн.). Глобата бе наложена на Аргос, компания занимаваща се с търговия на дребно, за фиксиране на цените на детските играчки с конкурентната Littlewoods.