„Ветко Арабаджиев влиза в японския хотел", пише в. "Капитал Daily"
Ветко Арабаджиев е пред приключването на сделката за "Кемпински хотел Зографски" в София и вече е прокурист на компанията, стана ясно от документи, публикувани в Търговския регистър. Преди няколко месеца стана ясно, че Арабаджиев смята да купи японския хотел, след като Комисията за защита на конкуренцията публикува искане за концентрация между "Частно акционерно дружество Зографски" и "Фортуна кънстракшън" от една страна, и "Виктория груп ВМ" от друга. Последното е управлявано от дъщерите на хотелиера. След като заявлението беше подадено през юни, през юли антимонополният орган разреши сделката.
Досега реално прехвърляне на собствеността няма, липсва и официална информация за цената на покупката. По данни на източници от сектора договорената цена е около 45 млн. евро, макар че първоначално наследниците на Иван Зографски са планирали да го продадат за в пъти по-висока сума.
Прочети още от в " Капитал Daily"
"България е на 14-о място в ЕС с 1.5% ръст на икономиката" е водещo заглавиe на в. "Сега"
България продължава да се представя незадоволително на икономическия фронт, става ясно от най-новите данни на Евростат. Страната ни се намира точно в средата в класацията на 28-те членки от ЕС - на 14-о място. За третото тримесечие на годината сме постигнали само 1.5% ръст на брутния вътрешен продукт спрямо същия период на 2013 г. В същото време Румъния се развива с двойно по-висока скорост, показва европейската статистика. Икономиката на съседката ни се е увеличила с 3% за година. Полша, Унгария, Словения се радват на ръст над 3 на сто.
Всъщност повечето държави от Източна Европа, с които сме заедно в групата на по-бедните, които имат да наваксват, се справят със задачата по-добре от нас. Икономиките на Чехия, Литва, Латвия, Словения също са добавили между 2.1 и 2.6% увеличение през третото тримесечие на годишна база. Изводът е, че ако продължаваме да се развиваме с подобни темпове, още много години ще бъдем на опашката в ЕС и няма да се отървем от етикета "най-бедната членка на ЕС".
Прочети още от статията на в. "Сега"
"Пусни брада, сечи дърва" е заглавиe от в. "Труд"
Нова мода хлуе от Запад към Изток: лъмбърсексуалните. Лъмбърсексуалните ни връщат към натуралната мъжественост, но все пак това е поредната мода в свръхкомерсиализирания ни свят.
Лъмбърсексуалните идат. Lumber - дървен материал, вехтории.
Обезкосмяването, гладката кожа, козметичните процедури, копринените боксерки и бляскаво обръснатото лице отиват в музея. Дейвид Бекъм страда. Нахлува дървосекачът. Брада, тежки ботуши, плътна карирана риза. Към конструкцията се прибавят животински кожи.
Тия пометоха метросексуалните и бъдещето им принадлежи. Защото визията винаги принадлежи на Холивуд. Оттам идва какво ли не. Прозяващи се лъвове, вампири, сойки присмехулки, много хобит и много мода. Киноиндустрията не е само снимачен процес. Тя е обществена битка с фрустрацията - не може да бъдеш затворен, не можеш да бъдеш индивид: ти си масов продукт. Ще пуснеш брада!
Човечеството или прикрива сегменти от същността си, или ги преувеличава.
Лъмбърсексуалните (Ерик Кантона, Хю Джакмън, Чарли Хънъм, канибалът Санчес и т.н.) не искат да се бръснат, не искат да пълнят джобовете на меката индустрия. Те обявяват бойкот на самобръсначки, кремове, гелове, балсамови и не толкоз балсамови after shave химикали. Те могат да миришат на прегрял лаптоп, да са компютърни гении, но да изглеждат като пънове от джунглата. Ако девойките ги засекат в дискотеката, всичко започва да трепери. Както трепери гора при масова сеч.
Прочети още от в. "Труд"
„Без небостъргачи в центъра на София", пише в. „24 часа"
Без небостъргачи в центъра на София в следващите 15 г., защита на зелените пространства, сградите, които са паметници на културата и археологията. Това предвиждат проектите за двата подробни устройствени плана за сърцето на столицата - зона А - Север в район "Оборище" и зона А - Юг в район "Средец".
След окончателното становище на Националния институт за недвижимо културно наследство те ще бъдат внесени за разглеждане в СОС до Нова година, научи "24 часа".
Двата плана обхващат територия от 106 хектара (Виж картата - б.а.). В нея са почти всички държавни институции, като президентството, Министерския съвет и Народното събрание. Там са съсредоточени културно-историческото наследство на града, стотици сгради, обявени за паметници на културата, и исторически градини.
Прочети още от в. „24 часа"
"Всеки градус надолу вдига сметката за ток с 10%" четем на първа страница във в. "Монитор"
Всяко понижение на външната температура с 1 градус вдига консумацията на ток за отопление с 10%. Затова никак не е чудно, че на затоплянето на дома с климатик или радиатори през петте зимни месеци се пада близо една трета от потреблението на електрическа енергия през цялата година.
Ако към това добавим и подгряването на вода за къпане и домакински нужди, тогава разходът за отопление и топла вода за 5 студени месеци гълта над 53% от цялото количество ток, изразходвано през годината. Това показват данните на енергото в Югоизточна България ЕВН.
Статистиката на енергодружествата у нас сочи, че през зимата потреблението на ток от битовите клиенти скача с 60-70 на сто. Това е и причината за сериозното им недоволство от сумите в месечните фактури. За тази зима трябва да се има предвид и друго важно нещо и то е, че цените на тока бяха повишени с близо 10 на сто
от 1 октомври. Така че въпреки сравнителна меката зима дотук, сметките неминуемо ще са по-високи от миналогодишните по това време. Още повече, че тогава цената на еленергията беше намалена с 12-13%.
Прочети още от статията на в. "Монитор"
"Кой иска почистването на София", четем на първа страница в. "Капитал Daily"
Десет са кандидатите за най-голямата поръчка на Столичната община - тази за почистването на седемте софийски района в следващите пет години. При отварянето на офертите стана ясно, че повечето от обединенията, които и в момента събират боклука на София - като "Титан" и австрийската А.С.А, ще продължат да изпълняват дейността. В сметопочистването на столицата ще се опитат да пробият и непознати в България, но големи европейски компании от бранша като полското подразделение на Tönsmeier. А най-притеснителният детайл е, че отново изплува фигурата на Румен Гайтански-Вълка, който в по-далечното минало държеше монопола върху почистването.
Поръчката няма прогнозна стойност, но на база исканите гаранции излиза минимум 240 млн. лв. Най-вероятно сумата ще надхвърли 400 млн. лева за целия период на договора, тъй като София отделя около 88 млн. лева на година за сметопочистване. Задачата в новата поръчка не е променена, затова столицата едва ли ще стане по-чиста. Заради липсата на силна конкуренция в много от районите има риск и цените да не паднат.
Прочети още от в " Капитал Daily"
„Колкото повече взема, по-бедна става. Що е то? България в ЕС", пише в. "Сега"
Пътят на премиера Бойко Борисов до Брюксел и обратно е застлан с евробанкноти. Отиде за ден, върна се и ни донесе радостната вест, че Еврокомисията се е мобилизирала да налее на България 4.5 млрд. евро, които иначе бихме изтървали след година. Как да не се радваме?
Само че вицепремиерът Ивайло Калфин, който специално е натоварен да се грижи за социалния ни просперитет, клати скептично глава. "Членството в ЕС трябва да води към подобряване на качеството на живота, но не е така", заяви неотдавна той. Поканен по повод представянето на резултатите от "Мониторинг на членството на България в Европейския съюз 2013-2014 г.", евроентусиастът Калфин бе необичайно резервиран като социален министър към ползата, извлечена досега от българите за осем години в ЕС. "Членството в ЕС не попречи на засилването на социалното неравенство", обобщи той и добави: "За това не ни е виновен ЕС." Бонусът бил, че без ЕС щяхме да сме още по-зле, защото "нямаше да използваме инструментите, които смекчиха проблемите в икономическата криза". Справка: фалитът на КТБ и връщането поне на гарантираните до 100 000 евро влогове, овардени принудително заради специална европейска директива.
Прочети още от в. "Сега"
"Алкохол със стар бандерол - до 2016 г." пише в. „Труд"
Алкохолни напитки със стари бандероли ще могат да се продават до две години след като са влезли в сила нови акцизни лепенки. Това предвижда проект на наредба на финансовото министерство, публикувана за обществено обсъждане. В момента срокът за пласиране на алкохол със стари бандероли е до 1 година след подмяната на стикерите. Допълнителните 12 месеца ще влизат в сила с решение на финансовия министър, предвиждат промените.
Последната промяна в дизайна на бандеролите бе направена в началото на тази година и според нормативната уредба бутилки, облепени със стари акцизни лепенки, можеха да се продават до 31 декември т.г. Сега, ако финансовият министър Владислав Горанов реши, срокът ще може да се удължи до 31 декември 2015 г.
Винаги при влизането в сила на нови бандероли на търговците се дава възможност да продават бутилки със старите лепенки още известно време. Дълги години този срок беше 6 месеца, но през миналата беше удължен на 12 месеца.
„Скъпо струващите бутилирани алкохолни напитки са бавно оборотни и не могат да бъдат реализирани в 12-месечния период", мотивират се от финансовото министерство. Промяната се налагала, за да не се стига до унищожаване на напитки, които са годни за консумация, но са облепени със стари бандероли, допълват оттам. От ведомството припомнят също, че тези стоки са всъщност с платен акциз от предходен финансов период и удължаването на срока за продажбата им няма да повлияе на приходите в бюджета.
Прочети още от в. „Труд"
"Фирми наемат офис само за ден", четем във в. "Монитор"
Все повече клиенти на агенциите за недвижими имоти търсят да наемат офиси и други бизнес имоти само за ден, няколко дни през седмицата или няколко месеца, казват столични брокери. Според посредниците по този начин те намаляват разходите си. Най-често краткосрочното наемане се използва от чужди фирми,които проучват пазара у нас или правят кампании за търсене на работна ръка за свои производства и кантори извън България.
Повечето големи компании предпочитат да наемат офиси в новите модерни специализирани сгради, смятат още експертите. За това в момента заетостта там е относително висока. Много фирми планират да се изнесат от старите жилищни сгради и да се преместят в центровете. Проблем сега е, че на пазара се предлагат главно големи площи от висок клас. В същото време много фирми с по-дребен бизнес търсят кантори с по-малка квадратура. Те искат да са в престижна офис сграда, но не им е необходимо и не искат да се охарчват да наемат цял етаж,а само неголяма част от него.
От друга страна продължава да е постоянен интересът от чужди предприемачи за площи над 2000 квадрата. Това са главно представители на аутсорсинг индустрията, IT и софтуерни компании, част от които за първи път стъпват в България. Според някои проучвания на пазара на тях се падат около една трета от наетите офис площи от по-висок клас у нас.
Прочети още от статията на в. "Монитор"
„Димитър Гогов: Няма официално становище на руския акционер за спиране на Южен поток", пише в. „24 часа"
По проекта „Южен поток" има подписано само акционерно споразумение. Това обясни директорът на „Южен поток - България" Димитър Гогов по bTV. Това означава, че има ред и процедури за начина, по който да съществува компанията.
"Досега има само договор със строителна компания - консорциум, който да извърши строителството", каза Гогов и допълни, че договорът още не е влязъл в сила.
Гогов посочи, че официално становище на акционера от руска страна в „Южен поток - България" няма. „Няма защо на нас да се обаждат. Ние сме изпълнители", добави той. Според него, разговорът трябва да е на ниво акционери.
На въпрос относно договорките за приходите, които България би получила от „Южен поток", Гогов обясни: „Има подготвен драфт - проект на договор за транзитиране на природен газ. Още е в насипен вариант и трябва да бъде доработен. Той трябва да бъде предложен на всички, които биха искали да транзитират газ потенциално през този тръбопровод".
Енергийният експерт посочи още, че всеки един проект има проектно финансиране. За да може компанията да поиска от банките такова финансиране, трябва да изработи финансов модел и бизнесплан за този проект. За „Южен поток" такъв план е изготвен от консултантската фирма „Портланд адвайзърс".
В проекта има срок на откупуване на инвестициите в газопровода за определен период - 10, 11, 12 години. Предвидено е България да получава по 448 млн. евро на година. „Това не е чиста печалба. Това са приходите за една година", обясни Гогов.
На въпроса какво губи България от спирането на проекта, той отговори: „Нищо не се губи. Нещо не се осъществява. Ти няма да получаваш такъв приход от дейност, която няма да реализираш".
Досега за строител на проекта е избран консорциумът „Стройтрансгаз". В него влизат „Гапзроект юг" и „Център газ Русия". „95 подизпълнители има. Аз не ги знам всички", заяви Гогов. Според него, възраженията на Европейската комисия относно изпълнителите на проекта са не за имената на фирмата, а за сроковете на подаване на офертите.
Прочети още от статията на в. „24 часа"



USD
CHF
EUR
GBP