Докато глобалният пазар на електрически автомобили със сигурност се забави от бързия растеж през последните няколко години, особено в Европа, продажбите на електромобили до момента (включително plug-in и конвенционални хибриди) се очаква лесно да надхвърлят 20 милиона за първи път, пише Mining.com.
Използваният комбиниран капацитет на батерията - по-добър показател за търсенето на материали за батерии, отколкото само продажбите на единица - постави рекорд за всички времена в световен мащаб през септември с 84,5 GWh мощност на EV батерия, която се появи по пътищата на света, според данни от Adamas Intelligence, базирана в Торонто компания за доставка на EV консултантска верига за проучване.
Използването на метални батерии в новопродадени електромобили впоследствие също достигна най-високото си ниво за всички времена. Общо 171 килотона графит, LCE (еквивалент на литиев карбонат), никел, кобалт и манган се съдържат в електромобилите, продадени през септември, с 26% повече от същия месец на миналата година.
Имайте предвид, че това са инсталирани тонове на терминала и че търсенето на метал в устието на мината е значително по-голямо. Силната експанзия идва и въпреки забележимото преминаване от напълно електрически превозни средства към plug-in хибриди (продажбите на PHEV растат почти четири пъти по-бързо от BEV тази година), които по своята същност имат по-малки батерии и следователно по-малко съдържащи се метали. КЛАСИРАНИ: 20-те най-добри производители на автомобили според разходите за метални батерии за EV.
Спад на цената
Когато съчетаете търсенето на метали с цените във веригата за доставки на батерии за електромобили, обаче има по-малко поводи за радост. Литият все още е здраво в меча хватка със средните цени на хидроксида през октомври с повече от 30% под средните през декември миналата година, докато цените на карбонатите показват 26% спад.
Кобалтовият сулфат е намалял с двуцифрени процентни пункта през 2024 г., движейки се на исторически ниски цени, докато никеловият сулфат едва наскоро стана положителен, след като загуби връзка с нивото от 20 000 долара за тон (100% база Ni) преди повече от година.
Тъй като люспестият графит също все още се търгува на червено, мангановият сулфат е единствената суровина за батерии в положителна територия, като цените в Китай са се повишили със стабилни 25% до момента. Рекордният брой използвани метали за батерии не беше достатъчен, за да компенсира спада в цените, като септември записа обща стойност от 1,26 милиарда долара.
Източник: iStock
Това е с 38% повече от най-ниските стойности през януари, но с 34% под общата сума от септември 2023 г. и не е близо до пика за всички времена, достигнат през декември 2022 г. от 4,23 милиарда долара, когато цените на метала за батерии бяха на или близо до рекордно високи стойности.
xEV
Графиката от Adamas Intelligence показва какво е похарчил всеки производител на автомобили през септември за литий, никел, кобалт, манган и графит, съдържащи се в батериите на техните модели електромобили, продадени през месеца.
Общата стойност на използваните материали за батерии се основава на глобални регистрации на крайни потребители, съпоставени със спецификациите на батериите, химическия състав на батериите и металните натоварвания на 3000 EV модела на пазара, проследявани от Adamas Intelligence.
Това, че Tesla е похарчила повече от два пъти повече сума за суровини за батерии от BYD, въпреки че през септември е продала 209 000 автомобила по-малко от китайския гигант, е показателно за факта, че BYD разполага с гама батерии изцяло LFP (следователно нулеви разходи за никел, кобалт или манган), разчита на PHEV за 57% от продажбите и предпочита бюджетни автомобили с по-малки батерии.
По същия начин, похарчените по-малко от 50 милиона долара на Toyota на трето място се обясняват с нейния микс от продажби: 9 от 10 електромобила, доставени от най-големия производител на превозни средства в света, са конвенционални хибриди (HEV), при които батериите достигат по-малко от 4 kWh в сравнение със средната стойност за BEV. за всички производители на автомобили над 60 kWh. Това каза, че също така показва, че HEV, обикновено оборудвани с никел-метални хидридни клетъчни пакети, остават значителен източник на търсене на метала за батерии.
Продажбите на дадена марка обаче не са пряк показател за използването на метали. Li Auto на пета позиция, която пръсна 37 милиона долара за суровини за батерии през месеца, се радва на високо класиране, въпреки че е специалист по PHEV или по-точно специалист по EREV (EV с разширен обхват).
EREV на китайската марка, където двигателят с вътрешно горене служи само като генератор за зареждане на батерията, са големи и мускулести, а най-популярният модел, L6, може да се похвали с пробег от близо 1400 км (870 мили). Докато L6 е снабден с LFP батерия, Li Auto използва NCM батерии за своите водещи модели, по-специално катоди с високо съдържание на никел, състоящи се от приблизително 80% никел.