Любтелите на Audi трябва да знаят, че се задава новият Audi A6 e-tron. Дали обаче масата от тях ще са доволни, че той е изцяло електрически, това е отделна тема. Всъщност, нека ги успокоим, версията на емблематичния автомобил с двигател с вътрешно горене няма да изчезне поне засега. Просто новото й поколение ще се нарича A7, пише Auto Bild.

Нека си припомним малко за A6, който заедно с предшественика си Audi 100, се произвежда от 1968 г. и сега е на пазара в своето осмо поколение. Преименуването от Audi 100 на A6 става през 1994 г., когато дебютира фейслифтът на четвъртата генерация.

Базова цена на новият електромобил е малко над 76 000 евро. A6 e-tron ще бъде пуснат на пазара в края на тази или началото на следващата година.

Технологията на колата не е тайна - черните елементи отстрани "издават" батерията, интегрирана в долната част на автомобила. Отвън новото  A6 изглежда добрзе познато и това не е учудващо, защото още през 2021 г. Audi излезе с информацията, че прототипът A6 e-tron е близък до варианта за серийно производство на около 90-95%.

Снимка 677643

Източник: Audi

Забележително е, че инженерите не само са успели да задържат коефициента на аеродинамично съпротивление от 0,22 при версията седан и 0,24 при Avant, като при концептуалния модел, но дори успяват да го подобрят до 0,21 при комбито Sportback.

За първи път логото на  Audi е осветено, но при моделите за Германия само отзад.

Audi реновира култов модел от 30-те години на миналия век

Audi реновира култов модел от 30-те години на миналия век

Колекционерите определено ще бъдат много доволни

В долната част елестромобилът има голяма батерия с брутен капацитет 100 кВтч, която трябва да позволи пробег до 750 километра по цикъла WLTP. А при идеални условия енергия за 310 километра може да бъде заредена за 10 минути,.