От месеци насам Европа опитва да се конкурира с евтините китайски електрически автомобили и до момента битката беше неуспешна. И докато ЕС търси начин да се противопостави на азиатските електромобили, които подбиват цените на европейския автомобилен пазар, Stellantis предприема доста агресивен ход, съобщава Bloomberg.
Марката Citroën, която е част от италиано-френската група, ще започне да приема резервации за своя нов електрически модел е-C3, чиято базова версия се предлага за сравнително ниската цена от 23 300 евро. Безспорно това е най-евтиният електромобил, произвеждан някога на Стария континент.

Източник: Citroen
Първите доставки на автомобила се очакват през второто тримесечие на 2024 година, а Citroen има за цел да представи и още по-евтина версия на ë-C3 на цена от 19 990 евро от 2025 година.
"Това е ясен отговор на китайската инвазия. Трябва да можем да се бием на същото бойно поле, особено на фронта на разходите",коментира главният изпълнителен директор на Citroen Тиери Коскас.
Новият автомобил предлага пробег от 320 километра и отговаря на условията за плана за лизинг на електромобили от 100 евро на месец, обещан от френския президент Еманюел Макрон.

Източник: Citroen
Най-големите европейски производители на автомобили с фокус върху масовия пазар изпитват затруднения да произвеждат по-достъпни електромобили, оставяйки възможност на китайски марки като BYD, Nio и MG да спечелят клиенти на континента, където инфлацията притиска потребителите.
Припомняме, че заплахата от китайската конкуренция накара Европейската ЕК да започне разследване относно ролята на субсидиите на Пекин във възхода на китайските марки - ход, който може да има сериозни последствия за индустрията, ако се стигне до размяна на мита между Китай и ЕС.
Колкото до модела ë-C3, той може да помогне на Stellantis да се справи с други европейски производители на електрически коли за масовия пазар като Volkswagen AG и Renault SA.
Миналата седмица от Volkswagen заявиха, че поръчките за електромобили за третото тримесечие не са постигнали поставените цели. Компанията беше принудена да освободи временно наетите работници и да намали смените в германските си фабрики през последните няколко седмици.
На този фон френският конкурент Renault планира да намали производствените разходи с до 40% за своите нови електромобили, въпреки че отложи плана до следващата година, заради изоставането в търсенето на своя Megane E-Tech, ценовите намаления на Tesla и неблагоприятните пазарни условия.