Хърватският предприемач Мате Римач, чиято компания Rimac Automobili вече снабдява някои от най-големите производители с батерии, включително Aston Martin, Jaguar, Seat, Koenigsegg и др., представи първата си изцяло електрическа хиперкола - Rimac C_Two. Според сайта на компанията електромобилът разполага с невероятната мощност от 1914 к.с., максимален въртящ момент от 2300 Nm, ще може да развива скорост от 412 км./ч., а от 0 до 100 ще ускорява за 1,85 секунди, което е по-бързо дори и от новия Roadster, който може да достигне до 100 км.ч. за 1,9 секунди. Същевременно, благодарение на технологиите на хърватската компания, C_Two ще има пробег от почти 550 км. с едно зареждане.

Rivian получи поредна мултимилионна инвестиция

Основен конкурент на Tesla получи поредна мултимилионна инвестиция

Финансовата инжекция е за 350 милиона долара

Ключът към успешното представяне на батериите, разработени от Римач, е в изключително бързото презареждане. За разлика от Rimac Automobili, Tesla следва подхода на изключително голяма енергийна плътност, която позволява висок пробег от батериите на компанията. Така батериите, които Rimac разработва за Koenigsegg например позволяват от блок, тежащ 65 килограма, да се изкарат 500 kW, което се равнява на пълната мощност на Dodge Hellcat например.

"Мисля, че г-н Римач е гений", казва Хайко Майер, който ръководи проекта за задвижването на електромобила Porsche Taycan, пред Wall Street Journal. "Според мен той ще се превърне в легенда." Porsche се превърна в миноритарен собственик на Rimac Automobili през миналата година, когато придоби 10% от компанията, а по-рано тази година немският бранд за луксозни коли на Volkswagen закупи още 5,5% от акциите ѝ.

Tesla пропусна целта си за 100 000 доставки през третото тримесечие

Tesla пропусна целта си за 100 000 доставки през третото тримесечие

Все пак компанията се справи по-добре от предходните две

Пред изданието самият Римач посочва, че автомобилните компании се обръщат към фирмата му защото тя е изключително гъвкава. "Извършваме много оптимизации, изпробваме нови неща, експериментираме и изключително бързо преминаваме през веригата идея, концепция, симулация и детайлен прототип." След като от Wall Street Journal посочват, че останалите автомобилни производители правят същото, хърватският предприемач отговаря, че те "са по-консервативни по отношение на технологиите." Това е част от причините, поради които Rimac Automobili не патентова изобретенията си. "Ние вярваме, че ако някой е толкова добър, нека ни копира, той го заслужава", казва Римач. "Но ние сме толкова бързи, че вече сме две поколения напред."

Римач започва дейност в Хърватия още преди осем години. "Когато стартирах през 2011 г. нямах никакви външни инвестиции", казва той. "Нямаше от кого да се уча как се развива бизнес, дори и за глупави неща, като откриването на адвокат, който да може да говори с потенциалните инвеститори." В страната изобщо няма други в този отрасъл, от които той може да заимства какъвто и да е опит. "Никой не знаеше как се прави шаси, окачване, как се сглобява тестов автомобил или как се разработва системата за осветление."

Hyundai и Kia инвестират 80 милиона евро в хърватската Rimac

Hyundai и Kia инвестират 80 милиона евро в балкански производител на електромобили

Двете компании ще си партнират със старт-ъпа

Първият прототип на Rimac Automobili - Concept_One, който разполагаше с 1224 к.с., беше блъснат от водещия на Top Gear Ричард Хамънд в Швейцария през 2016 г. Днес в компанията на Римач вече работят около 600 служители, а скоро ще бъде открит нов нейн център, в който дори ще има замък от XV в. В него ще се произвежда малък брой електромобили, не повече от 3-4 C_Two на месец, и ще приеме развойния екип на компанията. "При цена на една кола от 2 млн. долара, това със сигурност вече не е малък бизнес", коментира самият Римач.