Икономиката на Истанбул губи приблизително между 6 и 7 милиарда долара годишно поради тежките задръствания, предупреждават експерти, цитирани от в. "Сабах".

Те призовават политиците да дадат приоритет на управлението на трафика, а не на строителството на пътища, за да бъде проблемът решен.

Според индекса на трафика TomTom, Истанбул, с 16 милиона жители, е класиран като най-задръстеният град в света през 2023 г., като шофьорите прекарват 105 допълнителни часа в трафик в сравнение с условията на свободно движение.

Второто по големина летище в Истанбул удвоява капацитета си с нов терминал

Второто по големина летище в Истанбул удвоява капацитета си с нов терминал

От зимата летище "Сабиха Гьокчен" започва да работи с Lufthansa

Селим Дундар, доцент по гражданско инженерство в Истанбулския университет Окан, заяви, че транспортната система на турския мегаполис е претоварена, защото броят на превозните средства е надвишил капацитета на пътищата.

"Колкото повече превозни средства има, толкова по-тежък става трафикът," каза Дундар пред Анадолската агенция. Той отбеляза, че нерегламентираното паркиране, опасното сменяне на лентите и други нарушения при шофиране допринасят за проблема.

Градът с най-големите задръствания в света, струващи му $9 милиарда. Кои са в топ 10?

Градът с най-големите задръствания в света, струващи му $9 милиарда. Кои са в топ 10?

Класация сред 1000 града по света в по-големите държави

Икономическата цена включва увеличен разход на гориво, поддръжка на превозни средства, рискове от злополуки, замърсяване и загуба на производителност, заедно със стрес и други здравни последици.

Дундар е категоричен, че просто изграждането на повече пътища и кръстовища не решава проблема: "Това само го отлага. Когато едно тясно място бъде елиминирано, се появява друго. Добавянето на ленти насърчава използването на повече превозни средства и в рамките на пет години задръстванията често се връщат още по-тежки".

Софиянци прекарват 5 дни годишно в задръствания

Софиянци прекарват 5 дни годишно в задръствания

Столицата ни се нарежда на 46-о място сред 240 града в Европа по най-високи нива на трафик

Той смята, че трафикът може да се управлява по-добре чрез разместване на работното време, за да се намали натискът в пиковите часове, и насърчаване на алтернативи на личните автомобили. В момента те превозват средно по 1,5 души, което е извънредно неефективно използване на инфраструктурата.