Целият свят може да говори за предимствата на SUV днес, но главният изпълнителен директор на Citroen Винсънт Коби твърди, че тази тенденция скоро ще бъде "реликва от миналото", съобщава Auto Express. Пред изданието, шефът на френската автомобилна компания коментира, че все още няма "никакви числа, които да подкрепят тезата му".
"Светът на SUV приключи", категоричен е все пак Коби.
Автомобилите от типа SUV, както и кросоувърите отдавна са много популярни в САЩ, но през последните години стават все по-масови и в Европа. Сегментът представлява 50% от всички нови регистрации на превозни средства на Стария континент през последните няколко години.
За да подкрепи теорията си, че въпреки тези данни, SUV ще изчезне, Коби посочи новия феномен на седаните, които се наричат "SUV, само защото е малко по-висок". Причината за това, коментира главният изпълнителен директор на Citroen, е че "всичко се свежда до аеродинамиката".
"При EV на батерията, ако аеродинамиката ви е грешна, наказанието по отношение на пробега е огромно", казва още Коби. И допълва, че "можем да загубим 50 км между добра и лоша аеродинамика, а между SUV и седан говорим за съотношение 60/70/80 км. "
Източник: Citroen
Според шефа на френския автомобилен гигант, сегашното решение за гамата за EV SUV и кросоувъри, което прави батериите много по-големи, не винаги ще бъде възможно.
"Освен това, ако живееш в голям град, преди пет години, ако оставиш децата си пред училището с голям SUV, тиси мъж. Днес обаче, ако направиш това, то ти си "терорист", казва Коби.
И още една подкрепа на тезата на изпълнителния директор - след време хората ще започнат да ограничават теглото и размера на батериите чрез данъци или чрез различни стимули, чрез регулиране и чрез порицаване. На този фон Франция съобщава, че ще започне да облага превозните средства по тегло в съвсем скоро време.