Американското издание Consumer Reports публикува годишния рейтинг на най-ненадеждните автомобили сред водещите световни марки за 2017 година. Проучването използва данни, получени чрез допитване на 640 000 собственици на автомобили. В класацията попадат 10 модела на различни автомобилни марки.
На първо място в антирейтинга се нарежда Chevrolet Camaro. Собствениците на тази кола не са доволни от трансмисията и пътното поведение. Освен това американците се оплакват от проблеми с електрониката на спортния автомобил. Междувременно притежателите на автомобила оценяват високо информационната и развлекателна система MyLink, като отбелязват лекотата с нейното използване.
Второто място в негативната класация е за Mercedes-Benz GLC, участниците в допитването не са доволни от спирачната система и работата на окачването на кросоувъра.
Първата тройка затваря Jaguar F-Pace. Анкетираните отбелязват чести аварии на електрическата система и трансмисията. Освен това някои от анкетираните се оплакват от шума в салона.
Четвърто и пето заемат GMC Acadia и Fiat 500. И в двата модела са открити проблеми с електрическата и задвижващата система. Следват Ford Focus, Ford Fiesta, Volvo XC90 и Cadillac Escalade.
В рейтинга попада и електрическият кросоувър Tesla Model X. Собствениците на автомобила споделят неправилното функциониране на климатичната система в колата. Освен това те не са доволни от боядисването и изработването на каросерията на автомобила.
Дни по-рано Consumer Reports оповести годишния рейтинг на най-надеждните автомобили на водещите марки. Най-малък брой повреди и аварии е регистриран при Toyota, като най-надеждният модел на тази марка е купето GT86. На второ място е Lexus с най-голям брой положителни отзиви за седана ES. Година по-рано тази компания оглави списъка с най-сигурните автомобили.
Първата тройка оформя Kia. Корейската компания се изкачва с две позиции в сравнение с 2016 година. Kia постигна тези резултати благодарение на високия рейтинг на Niro, който според собствениците на автомобила е станал най-надеждния модел на марката.