Електрическите и хибридните автомобили са "набрали скорост" и вървят към по-широко разпространение, според ново проучване на учените от университета в Мичиган.

Изследователите са анализирали сегашното състояние на електрическите превозни средства в САЩ, техните емисии на парникови газове през целия жизнен цикъл и напредъка в посока премахване на бариерите пред по-широкото им разпространение. Изследването е синтезирало и анализирало скорошни констатации от много източници.

"Ние смятаме, че през следващото десетилетие електрическите превозни средства ще са позиционирани така, че да са по-подходящи за повечето шофьори за техните ежедневни нужди", каза Брандън Шокет, мениджър на проекта в U-M Transportation Research Institute.

Допълвайки, че това се дължи на подобренията като по-дългия пробег, по-краткото време за презареждане и по-ниски цени на електромобилите, пише GreenTech.

Докладът се фокусира върху последните достижения при двата вида автомобили с електрическо захранване: акумулаторни електрически автомобили и хибриди с презареждане чрез включване в електро-мрежата. Хибридните автомобили разчитат както на електроенергия, така и на бензин. Електрическите превозни средства с акумулаторна батерия работят изцяло само с електричество.

Шокет и колегата му Майкъл Сивак, професор по научни изследвания в UMTRI, са установили, че продажбите на хибридни автомобили в САЩ са се увеличили с повече от 700% от 2011 г. насам. Въпреки това електроенергията покрива само 0,1% от енергийните нужди на страната, свързани с транспорта. 92% се покриват от петрола.

Изследователите сa изчислили средните емисии на парникови газове за различните типове превозни средства. Въз основа на днешните източници на електроенергия те са установили, че електрическите превозни средства с батерии отделят средно 214 грама въглероден диоксид на миля; два разновидности на презареждаеми хибриди отделят средно 253 до 279 гр.; текущите бензинови превозни средства пък отделят между 356 и 409 грама въглероден диоксид на миля.