За да притежава кола в Сингапур, купувачът трябва да наддава за сертификат, който сега струва $106 000, тъй като възстановяването след пандемията повиши цената на квотната система за превозни средства на града-държава до рекордни нива.
Сингапур има 10-годишна система за "удостоверение за право" (COE), въведена през 1990 г., за контрол на броя на превозните средства в малката страна, която е дом на 5,9 милиона души.
Този сертификат, който може да бъде закупен след процес на наддаване, го превърна в най-скъпия град в света за закупуване на кола, като квотата за голяма кола се увеличи повече от четири пъти от цените от 2020 г. до рекордните 146 002 сингапурски долара (106 376,68 долара).
Включвайки тази такса, регистрационните такси и данъци, новият стандартен Toyota Camry Hybrid в момента струва 251 388 сингапурски долара (183 000 долара) в Сингапур, в сравнение с 28 855 долара в САЩ. За сравнение малък, субсидиран от правителството апартамент в Сингапур струва около 125 000 сингапурски долара.
През 2020 г., когато по-малко хора в Сингапур шофираха, цената на квотата падна до около 30 000 сингапурски долара; повишаването на икономическата активност след COVID доведе до повече покупки на автомобили, докато общият брой превозни средства по пътищата е ограничен до около 950 000. Броят на наличните нови квоти зависи от това колко по-стари автомобили са дерегистрирани.
Стремително растящите цени поставят автомобилите категорично извън обсега на повечето сингапурци от средната класа, поставяйки пробив в това, което социологът Тан Ерн Сер каза, че е "сингапурската мечта" за възходяща социална мобилност - да имате пари в брой, апартамент и кола.
Средната годишна заплата на домакинството в Сингапур е 121 188 сингапурски долара.
Сингапурците са поразени от постоянна инфлация и забавяща се икономика и някои продават колите, които са купили, когато цените на квотните такси са били ниски, за да спечелят.
"Необходимо е стремежът да се намали от постигането на "добър живот" до "достатъчно добър живот", каза Тан, пред "Ройтерс".
Джейсън Гуан, 40-годишен, застрахователен агент и баща на две деца, каза, че е купил първата си кола, Toyota Rush, за 65 000 сингапурски долара през 2008 г., включително цената на квотата.
Сега Гуан живее без кола, фокусирайки се върху други предимства, които Сингапур предлага за семейството му.
"Като семеен човек това не ме засяга много, тъй като Сингапур все още има добра и стабилна образователна система. По отношение на сигурността това все още е една от най-сигурните страни", каза той.