Скандалът с вредните емисии около Volkswagen почти "уби" продажбите на дизелови автомобили. Сега обаче компанията твърди, че те се завръщат, пише CNN Business.

Продажбите на германския концерн в този сегмент се възстановиха сериозно през миналата година, след като записаха значителен спад през 2015 година със старта на разследванията за подправянето на тестовете за вредни емисии.

43% от общо продадените коли в Германия най-големият автомобилен производител са били дизелови през миналата година при ниво от 39% през 2017 година.

Въпреки че продажбите се възстановяват бързо, те все още са далеч от нивата си преди "Дизелгейт". През 2015 година, например, 49% от доставените автомобили в Германия са дизелови.

След тази година обаче градове и държави по света обявиха ограничения за по-старите дизелови коли. Пример за това е Хамбург, който наложи такава забрана през май миналата година.

Новите модели от своя страна отговарят на строгите стандарти за изхвърляне на вредни емисии в атмосферата, наложени от Европейския съюз. От Брюксел настояват автомобилните производители да намалят нивото на въглеродните емисии при новите коли до 37,5% през 2030 година.

Професорът от Warwick Business School Крисчън Стадлър смята, че въпреки това Германия все още вижда дизеловите коли като най-практичната опция. "Все още тези модели са икономичния избор за хората, които шофират по един или повече часове на ден", казва той.

Експертът добавя, че все пак в продължителен план продажбите на дизелови коли ще продължи да намалява.

Самата Volkswagen влага огромни инвестиции в разработването на повече електрически модели.

"В Германия дебатът за дизела е емоционално зареден и често се отклонява от фактите", смята Юрген Стакман, който е член на борда на директорите в компанията. Според него дизеловите двигатели ще останат важни за индустрията още дълго време.