На 11 август, петък, Държавна агенция "Електронно управление и Централната избирателна комисия (ЦИК) стартираха процедурата за избор на изпълнител по първа фаза на проекта "Изграждане и внедряване на пилотна система за дистанционно електронно гласуване".
Срокът за подаване на оферти е 17.30 часа на 21 август.
Проектът е сред приоритетните в Пътната карта в изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2014-2020 г.
Предвидено е в рамките на процедурата да се проучат и анализират добрите практики за дистанционно електронно гласуване, прилагани в по света. Предвидено е и провеждането на три симулации на електронно гласуване от дистанция. Процедурата е на обща стойност 33 333.33 лв. без ДДС.
Резултатите от анализа ще служат като пример за конкретни препоръки за българската система за дистанционно електронно гласуване. Препоръките ще бъдат отчетени при изпълнението на основната дейност по проекта - изграждането и внедряването на пилотна система за дистанционно електронно гласуване.
Ще бъдат анализирани както технологичните, така и правните аспекти на системите, техните силни и слаби страни по отношение на бързина, сигурност, достъпност и функционалност на софтуера.
Проучването и анализът на световните практики ще приключи през октомври 2017 г. и трябва да гарантира, че в българските условия ще бъде внедрена най-добрата система при минимален риск от прилагане на неподходящо техническо решение, избрано единствено на база икономическа целесъобразност.
В рамките на първата фаза на проекта ще се изберат най-добре функциониращите системи, с която ще бъдат проведени трите симулации на дистанционен електронен вот.
До 18 август се очаква резултатите от процедурата за избор на изпълнител по дейностите за информация и публичност на проекта да бъдат обявени.