Авиокатастрофи и признаване на вина за тях, инциденти във въздуха и разкрития за системни лоши практики при качествения контрол, лидерски сътресения и неизгодни мултимилиардни договори - трудно е да се повярва, че Boeing може да се сблъска с още проблеми. Е, може - с 32 000 служители, които се готвят да стачкуват.

За първи път от 16 години.

Достатъчно здрав ли е новият Boeing 777X? Оказва се - не

Достатъчно здрав ли е новият Boeing 777X? Оказва се - не

Акциите на самолетостроителя пак полетяха надолу

Договорът между компанията и профсъюзът изтича на 12 септември в полунощ. Ако не бъде сключен нов десетките хиляди работници, които произвеждат самолети за компанията в щата Вашингтон, ще спрат работа.

Според ръководството на синдикалната организация за момента шансовете за пробив не изглеждат големи. "По всички основни въпроси - заплати, здравеопазване, пенсии, почивка - ние сме далеч едни от други. Работим по това, но трудно ще постигнем напредък", призна пред CNN Джон Холдън от профсъюза.

И двете страни твърдят, че искат да постигнат споразумение без стачка. Но редовите служители искат компенсация за отстъпките в колективните си договори, които се наложи да правят от 2008 г. досега - по-скъпото здравно осигуряване и загубата на достъпа до някои пенсионни планове бяха приети, за да не се стигне до големи съкращения и преместване на производството в нови заводи без синдикални организации.

Boeing има нов лидер... след провала на двама други и загубени $33 млрд.

Boeing има нов лидер... след провала на двама други и загубени $33 млрд.

Робърт "Кели" Ортбърг се нагърбва със задача на ръба на възможното

Сега ситуацията е по-различна и Boeing сякаш по-трудно ще могат да преговарят от позицията на силата. Нейната съдба обаче е важна за цялата американска икономика - има 150 000 служители в САЩ, икономическо въздействие за 79 млрд. долара и освен това осигурява бизнеса на почти 10 хиляди компании подизпълнители.

Може би дори по-важно е, че Boeing е един от само двата големи доставчици на граждански самолети в света.

Една от целите на профсъюза в преговорите е да получи представител в управителния съвет на Boeing, който е бил остро критикуван за многобройните проблеми на компанията.

"Съветът, разбира се, заслужава критика"Не искаме да управляваме компанията. Но искаме да се уверим, че гласовете ни се чуват за решенията, които се взимат. Обичаме компанията Boeing. Проблемът са хората в ръководството, които не я обичат. Те сложиха на карта нейната почтеност," казва Холдън.